וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון נוסף על חובות רשות השידור וערוץ 10

אמילי גרינצווייג

21.12.2011 / 16:09

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת החינוך תדון בפטור שצפויה לקבל הרשות. היוצרים הדוקומנטרים: נעתור לבג"ץ. בתוך כך, פיצול סעיפים בתיקון לחוק רשות השידור עורר סערה בוועדה

מחר תדון הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת החינוך של הכנסת בהצעה שאושרה על ידי הממשלה ביום ראשון האחרון לפטור את רשות השידור מהמחויבות להשקיע בהפקות מקור ב-2011 כמו גם בהצעתו של ח"כ איתן כבל (עבודה) להעלות מחדש את הדיון בחובות ערוץ 10. יו"ר ארגון היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, התייחס להצעה לפטור את הרשות ממחויבות ההשקעה הנ"ל (המוערכת בכ-200-300 מיליון שקלים), ואמר כי היוצרים מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה תוך שהוא קורא לוועדה שלא לקיים מחר את הדיון בנושא. בנוסף שאלו היוצרים האם השר האחראי על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתכוון להגיע מחר לישיבת הוועדה בנושא.

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, התייחס לנושא חובות רשות השידור וחובות ערוץ 10 ואמר לחברי הוועדה: "כשערוץ 10 היה באותו מצב דרשתם את הכסף עכשיו וכשערוץ 1 במצב הזה אז ראש הממשלה רוצה למחוק חובות". על כך ענה לו יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה הכהן: "אין דין ערוץ 10 כדין רשות השידור – ברשות השידור מדובר בכסף ציבורי". היוצרים מיהרו להבהיר כי מבחינתם זה אף חמור יותר "כי זה כסף של כולנו".

מכירת נכסי הרשות מעוררת סערה

היום נודע כי הוועדה החליטה לפצל מספר סעיפים מהתיקון לחוק רשות השידור העוסק ברפורמה ברשות, עליהם כבר התקבלה הסכמה. הסעיפים, שיאושרו בנפרד מההצעה המקורית לתיקון חוק רשות השידור (באם מליאת הכנסת תאשר את ההחלטה) עוסקים במכירת נכסי הרשות, באפשרות העברת תכנים באינטרנט ובמחויבויות הרשות להשקיע שמונה מיליון שקל לשידורי רדיו ברוסית ו-1.6 מיליון שקל לשידורי רדיו באמהרית.

לדברי יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) הנושא נידון מספר פעמים עם ראש הממשלה, נתניהו, והוחלט שהכיוון הוא מימון הרפורמה ממכירת נכסי רשות השידור, אולם המהלך הזה ייקח ככל הנראה עוד מספר שבועות, לכן יש כוונה לקדם את הרפורמה ולפצל ממנה מספר סעיפים שכבר התקבלה בהם הכרעה.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד דנה נויפלד, אמרה בדיון כי "אנחנו שומעים על פיצול הסעיפים האלה לראשונה, ההצעה המקורית באה כמכלול אחד כשיש בתוכה סוג של איזונים. הסעיפים האלה קשורים גם לסעיפים האחרים והפיצול פוגע במכלול הממשלה הביאה".

צבי גרזון מוועד טכנאי רשות השידור אמר כי "עובדי רשות השידור מתנגדים נחרצות למכירת הנכסים וגם ההסתדרות מתנגדת לכך. המכירה תפגע באיתנות הפיננסית של הרשות וההסתדרות הודיעה שאם הנכסים יימכרו לא תהיה רפורמה". ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) הגיב להתנגדות ואמר "אם אתם נגד אז תמשיכו להיכנס לחובות ובסוף תישארו בלי עבודה".

ח"כ איתן כבל (עבודה) טען מנגד כי "תרשמו לפניכם שבסוף גם הנכסים יימכרו וגם לא תהיה רפורמה. המכירה לא יכולה לבוא במקום הבראת הרשות וזה לא יכול לבוא יחד עם הפחתת האגרה". ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר: "עניין מכירת הנכסים הוא לא סביר, ניסינו למכור נכסים בעבר ואפילו פרנסנו עורך דין במשרה מלאה לשם כך ולא הצלחנו למכור. אם רוצים למכור שיגישו לנו נייר מסודר של שווי הנכסים ואז נעשה עבודה רצינית".

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, הביע עמדה שונה מזו של גרזון ואמר: "אנחנו לא שוללים על הסף את מכירת הנכסים, אבל צריך בית לרשות השידור ואי אפשר להעביר את האולפנים כל פעם ממקום למקום. עדיין אין תוכנית שיכולה להבטיח שממכירת הנכסים יהיה גם מימון לרפורמה וגם ביטחון לטווח ארוך". הוא הוסיף כי "מתווה הפחתת האגרה, שהתחיל ב-2004, הוא החטא הקדמון ומאז הלכו לאיבוד 2 מיליארד שקל, שינוי המתווה הזה היה מביא מימון להכל". עוד אמר זקן כי ההנהלה בנתק עם נציגות העובדים ובלי שיתוף העובדים לא ניתן יהיה לבצע שום רפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully