וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes תעביר לפחות 40 מיליון שקל לערוצים חיצוניים

אמילי גרינצווייג

25.12.2011 / 18:38

במקום לקנוס את yes, החליטה מועצת הכבלים לאלץ אותה להעביר כספים לערוצים בבעלות חיצונית. ההחלטה – בעקבות לחץ של היוצרים, שחששו מייבוש התעשייה

חברת yes תחויב להעביר לפחות 40 מיליון שקלים למפיקי ערוצים עצמאיים – כך החליטה מועצת הכבלים והלווין בעקבות שימוע שנערך לחברה ביום חמישי האחרון.

בשימוע ביקשה המועצה להשית על החברה קנס בעקבות אי עמידתה בכלל התקשורת לפיו 50% מהכספים המיועדים להפקות מקור יועברו לערוצים הנמצאים בבעלות מפיקים עצמאיים ולא בבעלות החברה. מי שהתנגדו להטלת הקנס הם היוצרים, במאים ותסריטאים, שחששו שקנס כזה ייבש את העשייה הטלוויזיונית של yes.

ביום חמישי התפרצו עשרות יוצרים למשרדי המועצה בדרישה להשמיע את טענותיהם בנושא. היוצרים טענו כי יש לדחות את השימוע על הקנס עד לקיום שימוע כללי בנושא בעוד כחודשיים. עוד טענו היוצרים כי הטלת קנס כספי משמעותי תפגע לבסוף ביצירה. בסוף קבעה המועצה כי הכספים אותם חויבה החברה להעביר לערוצים בבעלות עצמאית, כחלק מהתנאי לפיו 50% מכספי הפקות המקור יועברו לידיים חיצוניות, יועברו למפיקי הערוצים עצמם. הכספים יינתנו לערוצים החיצוניים עבור הפקות. תשלום הסכום ייפרס עד לתום תקופת רישיונה של החברה בשנת 2016.

ההחלטה משאירה על כנה את כוונת חברת yes, שפורסמה לראשונה בוואלה! ברנז'ה, למכור את ערוץ yes דוקו למפיק חיצוני. יצוין כי ארגוני היוצרים הביעו את התנגדותם גם לפעולה זו ואף חתמו על עצומה שהועברה לשר התקשורת משה כחלון בנושא, בה כתבו בין היתר: "אנו שואלים מדוע יש טעם ביישום תקנות ביורוקרטיות ורגולטוריות אשר בינן לבין העלאת איכות היצירה אין דבר וחצי דבר? בשביל מה לחסל ערוץ מצוין?".

ניצן חן יו"ר המועצה אמר: "על רקע מצבה הקשה של תעשיית הטלוויזיה המסחרית בישראל בכלל, ומצבם של היוצרים, הבימאים, התסריטאים והמפיקים בפרט, ולאחר שבחנה את תכלית עיקרון השמירה על חובת הציות ואכיפת הרגולציה, החליטה המועצה שלא להטיל כפל הפקות על חברת יס לאחר שקיבלה את התחייבות החברה להחזיר את החובות שצברה בעניין זה, ובכך לאפשר מגוון רחב של ערוצים עצמאיים אשר יביאו לידי ביטוי על גבי המסך, דעות והשקפות ממקורות שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully