וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קרב של איגודי היוצרים: פנו לבג"ץ בנושא רשות השידור

אמילי גרינצווייג

26.12.2011 / 7:08

רשות השידור היתה צריכה להשקיע מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות בהפקות מקור, אך נתניהו מתכוון לפטור אותה מהמחוייבות. איגודי היוצרים: עיצרו גם את הפחתת האגרה

איגודי היוצרים הגישו עתירה לבג"ץ וביקשו למנוע מראש הממשלה להפחית את הסכום אותו מחוייבת רשות השידור להקצות להפקות מקור. הסכום המצטבר שרשות השידור היתה צריכה להוציא על הפקות מקור מוערך בכ-200 עד 300 מיליון שקלים.

איגודי היוצרים ביקשו מבג"צ צו ביניים בעניין. זאת, על רקע הצעת החוק הממשלתית בה אמורה ועדת הכלכלה של הכנסת לדון היום. על פי הצעת החוק תוארך בשנה נוספת סמכותו של השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, להפחית את המכסה הנדרשת להוצאה על הפקות מקור. ההפחתה נועדה מעשה לפטור את רשות השידור ממחוייבויותיה משנים עברו. בשנת 2011 הוציאה רשות השידור רק כ-25 מיליון שקלים על רכש הפקות מקור.

בעתירה, שהוגשה אתמול באמצעות משרד עורכי הדין רזניק, סרטל, סהראי, נגד ראש הממשלה, שר האוצר יובל שטייניץ, רשות השידור ויו"ר הרשות אמיר גילת, דורשים היוצרים גם כי לא יתאפשר אישור תקציב השנה הבאה של הרשות (2012) בלא שזו תתחייב להוצאת המכסה הקבועה בחוק על רכש הפקות מקור.

"גם הפעם נרתמה העגלה לפני הסוסים", כותבים היוצרים בהתייחס לניסיון החקיקה המתרחש בשבועיים האחרונים של שנת התקציב. "תחילת מפרה רשות השידור את החוק ואינה מקיימת את הוראותיו, ואחר כך פועלת הממשלה בנוהל חקיקה חפוז כדי לתקן את החוק ולהעניק לשר הממונה סמכות להפעיל את שיקול דעתו. זאת, שעה שברור לכל, כי בנסיבות אלה לא יפעיל השר הממונה שום שיקול דעת, אלא יאשר בדיעבד הפרת חוק חמורה של גוף ציבורי".

היוצרים מתייחסים גם להחלטת הממשלה שלא להקפיא את הורדת האגרה. בהתאם, תופחת האגרה ב-2012 ב-5%, המסתכמים בכ-30 מיליון שקל בשנה. "התנהלות הממשלה - בה מחד מצמצמת את הכנסותיה של הרשות ומאידך טוענת שבתקציבה הקיים, טרם הצמצום, אין היא יכולה למלא אחר יעדיה ואחר חובותיה על פי חוק, ולכן היא מפרה אותם - הנה כשלעצמה מלמדת על חוסר סבירות ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully