וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור תתבקש לנמק אי-הארכת חוזים לעובדיה

אמילי גרינצווייג

26.12.2011 / 15:30

הוועדה לביקורת המדינה דורשת מהנהלת הרשות לנמק את אי הארכת כהונתם של צגה מלקו ברשת א', יובל גנור ב-88FM ואת מינוי יאיר קורן למנהל רשת ב'

הוועדה לביקורת המדינה דורשת מרשות השידור להעביר לידיה את כל מסמכי המכרזים לתפקידי מנהל רשת א', ב' ו-88FM. בדיון שקיימה היום (שני) הוועדה ביקש היו"ר ח"כ רוני בר-און (קדימה) מנציגי הנהלת הרשות לנמק את אי הארכת כהונתם של צגה מלקו, ברשת א', יובל גנור ב-88FM וכן את הטענות בדבר מינוי ידוע מראש של יאיר קורן למנהל רשת ב'.

בנוגע לאי הארכת חוזהו של גנור, ובחירת משה מורד לתפקיד, ביקש בר-און הבהרות, מאחר שבתקופת כהונתו חל גידול בנתוני ההאזנה לתחנה. כמו כן אמר בר-און כי הטענות שהועלו בפניו לגבי אי הארכת כהונתה של מלקו היא "רדיפה פוליטית". באותו עניין הוסיפה ח"כ מרינה סולודקין (קדימה): “זה סילוק נשים. אני מכירה את גב' מלקו עשרות שנים מוועדת העלייה והקליטה ולציבור האתיופי היה מאוד חשוב שאישה מהווה אחראית על השידורים".

דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, התייחס לסוגיית בחירתו של קורן למנהל רשת ב' ואמר: “ההרגשה שלנו היא שהוועדות האלו מיותרות. החלטות נקבעות מראש. הדיון אתמול על רשת ב' הוא זה שבגללו אני מדבר. זה היהלום שבכתר העמום של רשות השידור. אנשים שיכלו לזכות לא נגשו בגלל שידעו שהסיפור הזה סגור".

יו"ר רשות השידור אמיר גילת התייחס לטענות ואמר: "הטוב מבין המועמדים נבחר. בחלק מהמכרזים נבחר נשים. אישה נבחרה כי היא הייתה המועמדת המתאימה ביותר ולא כי היא אישה, מה שלא קרה במקרים אחרים". בר און הקשה: "הטענה היא שנשקלו שיקולים לא רלוונטיים. בחרתם אדם חרף העובדה שהיה מנהל מוצלח משום שאתם רוצים שיהיו שם אנשים שהם עושי דברכם. זאת טענה חריפה וקשה ואתם נדרשים להשיב עליה".

גילת שב וחזר על האמירה לפיה נבחרו המועמדים שהוועדה מצאה למתאימים ביותר ואמר כי הוא דוחה את הטענות מכל וכל. מאוחר יותר הוסיף גילת: "אני לא רוצה שדבריי יתקבלו כהתחמקות. יש פה עניינים של צנעת הפרט". בעקבות כך אמר בר-און "אני חושב שיש פה ניסיון למנוע אינפורמציה מן הכנסת. אנחנו נבדוק את ההיבטים המשפטיים של ההתחמקות מהתשובה הזו. בדיונים הקודמים הסיפורים של צנעת הפרט היו זריית חול בעיני הוועדה... אנחנו נמצא דרך לקבל את התשובות שאתה לא נותן".

נושא נוסף שעלה לדיון הוא פרסומים על כך שזליג רבינוביץ', שמונה לתפקיד עוזר מנכ"ל הרשות, אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד מכיוון שהוא נעדר תואר ראשון. כמו גם התבקשה עבורו חריגת שכר של 90% משכר מנכ"ל, זאת למרות שכר נמוך הרבה יותר המאושר על ידי נציבות שירות המדינה. על כך אמר יו"ר הרשות גילת "המשרה שלו היא משרת אמון שאינה דורשת את תנאי הסף הללו. לגבי השכר- התהליכים נעשים על פי חוק. אני בטוח שהוא היה שמח לראות בחשבון הבנק שלו את הסכומים עליהם מדברים". מנכ"ל הרשות, יוני בן מנחם, ציין כי רבינוביץ' משמש גם כראש המדיה החדשה וראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות. יו"ר הוועדה קיבל את הטענות כי מדובר במשרת אמון והוריד את הנושא מסדר היום.

בדבר הטענות כי ישנה הטיה בשידורי רשות השידור מאז בחירת ההנהלה החדשה אמר בר און, בהתייחס לדוח ההשמעות שהוגש על ידי הרשות בדיון הקודם בוועדה, "הטענה בדבר הפוליטיזציה בשידורים לא הוכחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully