וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: ראש הממשלה יוכל למחוק את חובות רשות השידור ב-2011

אמילי גרינצווייג

27.12.2011 / 15:16

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רשות השידור: ראש הממשלה יורשה להפחית את מחויבות רשות השידור להפקות מקומיות. ריבלין: "אנו כורתים את ענפי השידור במדינה"

הצעת תיקון חוק רשות השידור אושרה היום (שלישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 35 תומכים מול 18 מתנגדים. ההצעה כוללת הוראות הנוגעות לשינויים מבניים ברשות השידור כחלק מהרפורמה ברשות, והן הוראות אחרות הנוגעות לפעילותה של הרשות, והמתחייבות כתוצאה מהתפתחויות שחלו מאז חקיקת החוק.

ההצעה, שהוגשה על ידי הח"כים זאב אלקין וציון פיניאן (הליכוד) בעניין "הפקות מקומיות קנויות" ואושרה, באופן כזה שתוארך התקופה בה רשאי השר הממונה, קרי ראש הממשלה נתניהו, להתיר לרשות השידור הפחתה בהיקף השידורים ובסכומי ההוצאה להפקות מקור עד לסוף החודש. משמעות הפחתת המחויבויות היא מחיקה של 150 מיליון שקל שרשות השידור הייתה צריכה להשקיע בהפקות מקומיות.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן התייחס לתיקון ואמר, "אינני מאושר מהוראה זו, ואין לי אלא להביע צער על העיתוי לתיקון המוצע. למרות זאת, בנסיבות שנוצרו ברור שהיה על הוועדה לאשר את התיקון המוצע. הוועדה ערה לא רק למצבה הכספי הקשה של רשות השידור אלא גם לאי יכולתה של רשות השידור לעמוד בשלב זה בדרישות החוק בכל הנוגע להפקות מקומיות קנויות. אין ספק, כי מטרתו העיקרית של השידור הציבורי הינו קידום והשקעה בתכנים איכותיים וביצירה ישראלית מקורית, אך לא נוכל לעשות שקר בנפשנו ולחייב את רשות השידור, שמצבה הכספי הקשה ידוע לכל, ועומדת על סף פשיטת רגל, לעמוד בתשלום המשכורות לעובדי הרשות מחד, ומאידך לעמוד במכסת ההפקות המקומיות הקנויות שנקבעה בחוק, כל זאת בטרם הושלמה הרפורמה, המחייבת גם העמדת מקורות כספיים לרשות השידור".

הוועדה לא דנה בחובות ערוץ 10, לאחר שוועדת הכנסת קבעה מוקדם יותר כי הבקשה של ח"כ איתן כבל בנושא נחשבת לנושא חדש שלא קשור לחוק רשות השידור.

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, הגיב לדברי שאמה-הכהן ואמר "עוד מעט לא יהיו שידורי ערוץ 10 ורשות השידור. הייתי שר התקשורת ואני מכיר את הבלגנים של ערוץ 10 ונזפתי בהם אבל אנחנו הולכים וכורתים את כל ענפי השידור במדינה. לא מובן לי מה הממשלה רוצה. אם הממשלה רוצה לעשות רפורמה היא צריכה להשקיע. בלי שהממשלה תיתן את חלקה, אין רפורמה. בדיוק כמו שעשינו עם אל-על. אלא אם הממשלה אומרת- במקום שנהרוג אותם, ניתן להם למות לבד".

ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) מסר בתגובה לאישור הצעת החוק: "הוויתור השערורייתי על 300 מיליון שקל לרשות השידור שכשלה בכל התחייבויותיה, מוכיח כי נתניהו אכן מבצע חיסול ממוקד בערוץ 10. יו"ר רשות השידור אמיר גילת הודה בוועדת הכלכלה כי הרשות השקיעה רק 25 מיליון שקל בהפקות מקור בניגוד להתחייבויותיה. למרות זאת נתניהו ויתר על מאות מיליוני שקלים במחויבויות תוכן: סכום הגדול ביותר מפי חמישה ממה שנדרש מערוץ 10. הוויתור הבלתי נסלח על הקצאת כספים להפקות מקור, יפגע בראש ובראשונה ביצירה הישראלית. נתניהו מוכר את היצירה הישראלית בנזיד עדשים תמורת יחסי ציבור צפון-קוריאנים שתספק לו רשות השידור. את התוצאה נראה כולנו בשידורים החוזרים של סיבה למסיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully