וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכרזים של רשות השידור הם משחק מכור"

אמילי גרינצווייג

29.12.2011 / 15:23

אגודות העיתונאים שוקלות להפסיק להשתתף בוועדות המכרזים לתפקידי ניהול ברשות, כיוון שלטענתן התוצאה ידועה מראש

אגודות העיתונאים בירושלים ותל אביב שוקלות להפסיק את השתתפותן בוועדות המכרזים לתפקידי ניהול המתקיימים בימים אלו ברשות השידור. זאת, מכיוון שלטענתם מדובר ב"משחק מכור". בוועדות המכרזים יושבים שבעה נציגים בעלי זכות הצבעה – שלושה חברי מליאה, מנכ"ל הרשות, יו"ר הרשות ושני נציגים של אגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים.

"לפני כל מכרז אני מקבל מהשטח את הדיווחים – 'ההנהלה תבחר ב-X כי הוא משלהם'. או 'ל-Y אין סיכוי כי הוא לא מהמחנה הנכון'", כותב יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, במכתב שהועבר ליו"ר רשות השידור אמיר גילת. "במקרים רבים, לפחות בהתחלה, דחיתי את הדברים ואמרתי – לא צריך להגזים – בכל זאת תהיה התדיינות ומדובר באנשים רציניים. שלחתי לוועדות אנשי מקצוע מעולים ובכירים, ולא נציגים לעומתיים, מתוך כוונה לסייע לעבודתן. הנציגים אומרים את שלהם, מביעים דעות מבוססות, ובוחנים את המועמדים ברצינות - אך לשווא. בכל פעם ופעם התבדיתי, ובכל פעם ופעם נוכחתי מחדש לדעת שהדיונים, שבחלקם נשמעו אמיתיים ומקצועיים, הביאו בכל פעם רק לתוצאה אחת: בחירתו של המנהל שההנהלה חפצה ביקרו ללא כל קשר לכישוריו או לניסיונו".

זקן מתייחס גם לאופן ההצבעה במכרזים, במסגרתו לא אחת מצביעים כל נציגי הוועד המנהל וההנהלה פה אחד. "האם לאף אחד מכם אין שום ספק? האם לחברים נכבדים בוועד מרובי ניסיון ועם רקע ניהולי מקצועי ועסקי אין שום יכולת ערעור או עמדה שונה מזו שמציג המנכ"ל? מונוליטיות מפחידה ממש". זקן מוסיף וכותב כי היה עד לתדרוכם של חברי ועדה בידי נציגי ההנהלה בטרם מכרזים.

בעקבות זאת מסכם זקן וכותב: "הנהלת אגודת העיתונאים בירושלים וזו של תל אביב ידונו בקרוב בנושא כשעל הפרק הצעה להפסיק את השתתפותנו במכרזים בהמשך על רקע אופן התנהלותם. אם 'המשחק מכור' אולי מוטב שלא נשתתף בו".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו בטוחים שמר דני זקן יעדיף לקבל מענה ישיר למכתבו ולא באמצעות העיתון והאינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully