וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת א': דרישה לבטל מינוי המנהל החדש

אמילי גרינצווייג

1.1.2012 / 13:26

צגה מלקו, מנהלת הרדיו היוצאת, דורשת להקפיא את מינוי המועמד שנבחר, בטענה כי המכרז שנערך הוטה משיקולים זרים

צגה מלקו, לשעבר מנהלת רשת א' בקול ישראל, דורשת לבטל את המכרז הנערך לתפקיד ולהקפיא את כניסתו לתפקיד של המועמד הנבחר, אבישי פלחי.

"בהליכי המכרז נפלו פגמים הפוגעים בזכויות מהותיות של גב' מלקו, כפי שנקבעו בדין כל זאת תוך הפרה של כללי הצדק הטבעי וחובת הייצוג ההולם", כך נכתב במכתב ששלחה באת כוחה של מלקו, עו"ד תמר וינטר-קמר, ממשרד עורכות דין אורנה לין ושות'. המכתב נשלח, בין היתר, לראש הממשלה והשר הממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו ומנהלי רשות השידור.

במכתב נטען כי מעבר לכך שהחלטת הוועדה אינה מנומקת, היא לוותה בהסתרת עובדות רלוונטיות מחברי אגודת העיתונאים וכללה מידע סותר לגבי מלקו, מה שמעלה חשש לשיקולים זרים. "החלטת וועדת המכרזים בטלה, מחמת חוסר חוקיות, מהטעם שלא ניתן בה משקל לחובת הייצוג ההולם שהתייחס לגב' מלקו מתעוררת ביתר שאת (כאישה וכאתיופית). כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, נציגי אגודת העיתונאים שהשתתפו בוועדת המכרזים הנדונה, תמכו במלקו וציינו כי מינוי של אדם אחר הוא טעות, על רקע דומה, זאת נוכח חוק שיווי זכויות האישה, החל על הרשות כגוף ציבורי וחוק שירות המדינה בנושא מינויים.

נציתה של מלקו דורשת, בנוסף לביטול המכרז, להעביר לידיה את מכלול הנימוקים ואמות המידה על בסיסם התקבלה החלטת ועדת המכרזים כמו גם את כלל פרוטוקלי המכרז.
יצויין כי דרישה זו מתווספת לדרישה דומה שהציגה בשבוע שעבר הוועדה לביקורת המדינה לרשות בנושא

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בכל המכרזים שהתקיימו בשבועות האחרונים ושיתקיימו בעתיד, נוהגת ועדת המכרזים על-פי כללי המינהל התקין ועל פי כל דין. מעבר לכך, לא נוכל להתייחס ספציפית למקרה זה או אחר שנמצא בהליכים משפטיים".

  • עוד באותו נושא:
  • רשת א'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully