וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהונתו של יוסי בר מוחא הוארכה בחמש שנים נוספות

אמילי גרינצווייג

1.1.2012 / 18:28

הנהלת אגודת העיתונאים אישרה את הארכת כהונתו של המנכ"ל יוסי בר מוחא לקדנציה שלישית - 5 שנים נוספות - ברוב של תשעה תומכים מול שני מתנגדים

כהונתו של מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, הוארכה בחמש שנים נוספות.

ההחלטה להמשכת כהונתו של בר מוחא לקדנציה שלישית, התקבלה בישיבת הנהלת האגודה ביום חמישי האחרון, ברוב של תשעה תומכים מול שני מתנגדים ונמנע אחד. התומכים היו משה טימור, ליאורה עיני, רותם אברוצקי, אורי בינדר, אורלי אבני, אמנון נדב, יהודית יחזקאלי, אליעזר דר ואבי פז. המתנגדים: שמעון וילנאי וגרשון גרשון ונמנע אחד – אורי תובל.

לחברי ההנהלה נודע על הכוונה להעלות להצבעה את נושא הארכת הכהונה במכתב עם סדר היום של ישיבת ההנהלה שנשלח שבוע לפני כן. במהלך הישיבה הבהיר היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד אילן בומבך, כי ההארכה, לה נדרש רוב רגיל מבין חברי ההנהלה אינה מוגבלת במספר קדנציות. לעומת זאת באם מבקשת ההנהלה לפטר את המנכ"ל, נדרש רוב של שני שלישים ובמקרה ןמתפנה משרת המנכ"ל יש להודיע, על פי התקנון, לכלל חברי האגודה שלושה שבועות לפני המועד ומתקיים מכרז על בסיס שמות מועמדים שפנו עד 10 ימים בטרם מועדו.

מספר חברי הנהלה הביעו את מחאתם על אופן ההצבעה כמו גם קיומה באופן שאינו תואם את הביקורת המושמעת על התנהלות האגודה. גם הישיבה, נוכח דברים אלו היתה סוערת למדי כאשר אחד מחברי ההנהלה שהתנגד למינוי, שמעון וילנאי, סגן יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, יצא נסער עם סיומה וכינה את ההחלטה "החלטה ביזיונית". וילנאי ביקר את התבטאויותיו הפומביות של בר מוחא, בין היתר בכנס אילת האחרון בהן אמר כי "מאפיה פוליטית בחסות לשכת ראש הממשלה פועלת ברשות השידור", זאת כאשר לטענת וילנאי הדבר נעשה מבלי קבלת הכשר מאגודת העיתונאים – "על דבר כזה אינני מוכן לעבור לסדר היום" אמר והצביע נגד המהלך.

אורי תובל, נציג עיתונאי הארץ, אשר נמנע בהצבעה, ביקש להוביל מהלך לפיו ההצבעה על הארכת הכהונה תהיה זמנית, עד מועד קיום הבחירות הבאות להנהלה (שנקבעו ל3 במאי), אולם ההצעה נדחתה. רותם אברוצקי, שכאמור תמך בהארכת הכהונה התייחס לטענות שעלו במהלך הדיון ואמר "שניים וחצי אנשים הביעו תרעומת? לגיטימי. מדובר בגוף דמוקרטי. השורה התחתונה היא שתשעה חברים הצביעו בעד. בסופו של דבר להנהלה יש סמכות והיא השתמשה בסמכותה. כל מעשה אחר היה הבעת אי אמון בבר מוחא – אנחנו לא רוצים לאבד אותו".

מנכ"ל האגודה בר מוחא הגיב לטענות נגדו: "עובדי רשות השידור מקבלים הגנה של אגודת העיתונאים יותר מאשר כל חבר אגודה אחר. אגודות העיתונאים בירושלים ותל אביב, בשיתוף פעולה, פועלות ככוח אחד למען עובדי רשות השידור. אמרתי, כמו שאני אומר בכל מקום, מדובר במאפיה פוליטית בחסות לשכת ראש הממשלה".

לגבי ההצבעה על הארכת כהונתו אמר בר מוחא: "זה נעשה במפורש על פי התקנון. ניסו לדחות את זה בחודש נוסף, אז מנסים. על פי התקנון מחויבים להודיע בסדר היום על הארכת כהונת המנכ"ל. ימים לפני זה קיבלו חברי ההנהלה את סדר היום ואף אחד מהחברים לא ערער על הסעיף ולא אמר מילה אז הטענות מפתיעות". עוד אמר "כל אלו שלא תמכו, שיבחו ותמכו בעשיית המנכ"ל. המנכ"לים הקודמים שהיו באגודה היו לתקופות של 13 ו-27 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully