וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 הגיש בקשה למעבר לשידור ברישיון

אמילי גרינצווייג

1.1.2012 / 23:23

למרות אי נכונותה של ועדת הכלכלה לדחות את תשלום החוב למדינה, ערוץ 10 הגיש הערב בקשה למעבר לשידור ברישיון. ורשבסקי: "מעולם לא זכה בלוטו אדם שלא מילא כרטיס"

ערוץ 10 הגיש הערב (ראשון) את בקשתו למעבר לשידור ברישיון. הבקשה, אשר הוגשה לרשות השניה, הועברה ללא תשלום חובות העבר של הערוץ.

נכון לשעה זו, כאשר תום מועד הבקשה למעבר לשידור ברישיון יפוג בחצות, ערוץ 10 הוא היחיד שהגיש בקשה למעבר לשידור ברישיון. בכך ערוץ 10 סיים למעשה את מרבית הדרישות לרישיון, הכוללות את מעבר שידור המהדורה המרכזית לירושלים, עמידה במחוייבויות התוכן והגשת הבקשה למעבר לשידור ברישיון, זאת למעט העמידה בתשלום חובות העבר העומדים על 60 מיליון שקלים. אם זאת יש לציין כי לכאורה, אי תשלום חוב על סך 60 מיליון שקלים עלול להוות הפרה מהותית וככזו למנוע את אישור בקשת המעבר לשידור ברישיון.

צעדים אלו נעשים כאמור על רקע אי נכונותה של הכנסת לאשר את דחיית מועד תשלום חובות העבר של הזכייניות, דבר שלדברי ערוץ 10 מעמיד את הערוץ בסכנת סגירה. הזיכיון הנוכחי של הערוץ יפוג ב27 בינואר. על פי תנאי המעבר לרישיון, ערוץ 10 יצטרך להפקיד ערבויות בגובה 167 מיליון שקל.

במכתב ששלח מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, לעובדים לפני שעה קלה נכתב: "לאחר לבטים רבים החלטנו כעת להגיש בקשה לרישיון. לצערי אין שום התקדמות רגולטורית בעניין דחיית החוב. אם לא יקרה נס בחודש הקרוב, נאלץ בצער לסיים את שידורינו. אם אכן יקרה הנס המיוחל, ולא נגיש הלילה את הבקשה לרישיון, אז גם הנס לא יעזור. נזכור כולנו שמעולם לא זכה בלוטו אדם שלא מילא כרטיס".

יצויין כי על רקע העובדה שזכיינית ערוץ 2 קשת שילמה היום את חובות העבר, נוצר מצב בעייתי עבור הרשות השניה בבחינה שיוויונית של עמידת הזכייניות השונות בתנאי המעבר לרישיון.

במכתב שנשלח מקשת עם ביצוע התשלום נכתב: "היום הגיע מועד ביצוע התשלום שבנדון. מבירור מולכם עלה, כי אין בידכם לעכב את ביצוע התשלומים, הגם שנושא דחיית החובות מצוי בדיונים במסגרת ועדת הכלכלה. בהתאם לכך, קשת העבירה את הסכומים כנדרש בחוק. אנו סבורים, כי על רקע הדיונים על גורל החובות הדחויים של בעלי הזיכיון בועדת הכלכלה, וכן על רקע השפעת המשבר הכלכלי על גופי השידור המסחרי, מן הצדק היה לפעול לדחיית החוב. אולם, לאור הודעתכם כי הדבר אינו בסמכותכם, ביצענו, כאמור, את העברת הכספים".

בכיר בערוץ 10 מסר: "כידוע בימים אלה נמצא ערוץ 10 לקראת סגירתו בסוף החודש, אבל מהתלמוד הבבלי למדנו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל לו להתיאש מהרחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully