וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: תובעים את שפ"מ, אבל ממשיכים לעבוד איתה

נתי טוקר

2.1.2012 / 15:21

למרות טענות על חוסר שקיפות ומתן הנחות מפליגות למפרסמים, שהולידו תביעה על סך 100 אלף שקלים, הוחלט ברשות השידור לשתף פעולה עם שירות הפרסום הממשלתי

רשות השידור הודיעה היום כי חתמה על חוזה חדש עם חברת שפ"מ, שתמשיך למכור את הפרסומות בתחנות הרדיו של קול ישראל עבור הרשות. בשבועות האחרונים הכחישו בכירים ברשות השידור כי יש בכוונתם לשוב ולשתף פעולה עם שפ"מ. במקביל, מנהלת הרשות תביעה על סך כ-100 מיליון שקל נגד שפ"מ.
רשות השידור הגישה לפני כחודשיים תביעה נגד שפ"מ לבית המשפט המחוזי בתל אביב על סך כ-100 מיליון שקל בטענה כי שפ"מ מעניקה הנחות מפליגות למפרסמים על דעת עצמה ואינה מתנהלת בשקיפות מול הרשות. בנוסף, דו"ח מבקר המדינה ל-2007 קבע כי הרשות לא הפעילה מערך בקרה על שפ"מ, מה שמנע ממנה הכנסות של מיליוני שקלים.
בעקבות התביעה ודו"ח המבקר יצאה הרשות בחודשים האחרונים למכרז לאיתור חברה חדשה שתמכור את הפרסום עבור רשות השידור. ואולם המכרז נכשל, לאחר שאף מתמודדת לא ניגשה. בין השאר נטען כי הרשות חילקה את תחנות הרדיו של קול ישראל לחמש אשכולות באופן שלא יאפשר לחברות המכורות פרסום להתנהל. בנוסף, נטען על ידי החברות כי הרשות דרשה מחירים גבוהים יחסית.

"התנהלו מולנו באופן לא שקוף"

בעקבות כישלון המכרז, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, רשות השידור חזרה לקיים מגעים עם שפ"מ. ואולם במקביל, הרשות הצהירה כי תחל להפעיל מערך עצמאי למכירת פרסום ואף פירסמה מכרז למציאת מנהל המערך המיועד. בכירים ברשות התבטאו בשבועות האחרונים בצורה נחרצת נגד חזרה לשיתוף פעולה עם שפ"מ: "זו חברה שהתנהלה מולנו באופן לא שקוף, ואנחנו תובעים אותה על 100 מיליון שקל. אין סיכוי שנחזור לשתף איתה פעולה", אמר בכיר מאוד ברשות לאחרונה.
בפועל, התמונה התהפכה - והרשות הודיעה היום כי חתמה אמש על הסכם חדש עם שפ"מ לתוקפה של שנה. לפי הודעת הרשות, "ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ארוך שנפתח בעקבות החלטת הועד המנהל של רשות השידור, שלא להמשיך את ההתקשרות עם הזכיין בתנאים הקיימים, על מנת להגן על האינטרס הציבורי ולהבטיח שמערך הבקרה והשליטה יהיו בידי רשות השידור". ברשות טוענים כי ההסכם החדש יאפשר לרשות השידור בקרה מלאה על אופן ניהול הפרסום.
לפי הרשות, תוקם מערכת בקרה ממוחשבת שיחידת המחשבים של רשות השידור פיתחה על פי הפרמטרים של פנימיים, שתאפשר מידע בזמן אמת על כל עסקה. בכך, מסבירים ברשות, השליטה על העיסקאות עוברת לידיה, והיא זו שתפקח על ניהול הפרסום. שפ"מ גם התחייבה להעביר 5 מיליון שקל לרשות השידור כחלק מהסדר במחלקות שהיו בין הצדדים.
בנוסף, הפרסום ינוהל בצורת האשכולות כפי שנכתב במכרז המקורי - כך שיימכרו פרסומות גם בתחנות רדיו שבה עד כה לא נמכרו פרסומות, כמו ברדיו המיועד לדוברי הרוסית או ברדיו מורשת. "שפ"מ מקבלים למעשה את תנאי המכרז בלי אפילו שנגשה אליו", אומרים ברשת. "זה היה מו"מ קשה והצלחנו להפוך את הקערה על פיה כך שהשליטה עוברת לידינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully