וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת ורדה אלשיך נגד כתבת המשפט של כלכליסט

אמילי גרינצווייג

3.1.2012 / 19:21

השופטת ורדה אלשיך הקדישה את מרבית ששת עמודי ההחלטה שלה, בנוגע לבקשת כלכליסט להסרת חיסיון מתיקי הפירוק של אגרסקו, להתקפה חזיתית על כתבת המשפט של העיתון, ענת רואה

השופטת ורדה אלשיך, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי, יצאה במתקפה נגד כתבת המשפט של "כלכליסט" ענת רואה. השופטת, שדנה בבקשת רואה והעיתון להסרת חיסיון על חלקים מתיקי הפירוק והקפאת ההליכים של חברת אגרסקו, ציינה כבר בפתיח ההחלטה כי ההחלטה תתארך כיוון שהבקשה היא "חלק ממהלך רחב יותר ובלתי ראוי, בו מנסה הגב' רואה לערב בין נושאים שונים בבחינת מין שבאינו מינו".

"אין כל פסול בבקשה של עיתונאי לברר פרטים, כדי שיוכל לבצע את מלאכת הסיקור נאמנה. כמו כן, וודאי שאין פסול בכך כי עיתונאי מותח ביקורת על בית המשפט, בלשון מכובדת וראויה, מקום בו הוא סבור בתום-לב כי הדבר ראוי, אך כל אלה צריך שייעשה רק לאחר בירור הפרטים. אלא, שבמקרה זה, ולמגינת הלב, ולא בפעם הראשונה, בחרה גב' רואה להפוך את היוצרות, תוך שהיא יוצרת תחילה (לא אחת באמצעות "רמיזות" שהסתמכו על דיווחים ופרשנויות שהיו – במקרה הטוב – בגדר "חצי אמת"), נסיון ליצור באורח מלאכותי "חשיפה" המרמזת כל-כולה על מעין קשר פסול בין בית המשפט והנאמן, עו"ד שלמה נס", כותבת השופטת בהחלטתה בהתייחס לפרסומים ביקורתיים של רואה הקשורים באישור שכר של שני מיליון שקלים למפרק החברה, שלמה נס.

במשך ששת עמודי ההחלטה ממשיכה אלשייך להתייחס ולהגיב לפרסום בעיתון בנושא זה ומוסיפה ומציגה שאילתות אותן הגישה רואה בפני דוברות בתי המשפט ונוסחה, לדברי השופטת, בנוסח "הגובל כמעט ב'הקראת כתב אישום' כנגד בית המשפט" וטוענת כי הכתבת נוהגת בנושא זה כ"'ציור המטרה מסביב לחץ', הכל תוך ניתוח משפטי מגמתי, מעוות ולא נכון".

השופטת, אשר אישרה את בקשת הסרת החיסיון, מוסיפה וכותבת: " אין עסקינן, בנסיבות המקרה, בבקשה תמימה ורגילה לחשיפת פרטים, המוגשת מתוך רצון אמיתי לחשוף את האמת. אלא, בספיח מאוחר של פרסומים 'סנסציונים' שנעשו, אשר כל כולם חצאי אמיתות שהוצגו באורח מגמתי ופוגעני, בכדי לייצר – כמעט יש מאין – "שערוריית קשר פסול" בין בית המשפט, כונס הנכסים הרשמי ובעל תפקיד. זאת, תוך שגב' רואה כמעט ושמה עצמה ל"ערכאת על", באורח שהוא כמעט חסר תקדים".

יצויין כי החלטה זו נשלחה על ידי דוברות בתי המשפט לכלל כתבי המשפט, אולם מהרשימה נעדרה ענת רואה.

מכלכליסט נמסר בתגובה: "כאשר נאמן של חברה קורסת מקבל באישור בית המשפט שכר של 2 מיליון שקל על חודשיים של עבודה, ראוי שהתקשורת תשאל שאלות קשות. בוודאי כאשר נושי החברה הרגילים לא יקבלו ולו שקל אחד מהחובות שנותרו כלפיהם. בעניין הזה, נראה שבית המשפט עדיין לא הפנים את הרוח החדשה שמנשבת בציבור הישראלי מאז הקיץ האחרון.

"לגופן של הטענות שהעלתה השופטת ורדה אלשיך, תמוה שבית המשפט בוחר להפוך החלטה משפטית לכלי לניגוח עיתונאים. כלכליסט והכתבת ענת רואה עומדים מאחורי הדברים שפורסמו. נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בתיק ונמשיך לפרסם חומרים הראויים לפרסום, בלי להירתע מביקורת אישית מצד בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully