וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'פוליטיקה' מציגה: הסוקר של התוכנית עובד עבור הליכוד

אמילי גרינצווייג

4.1.2012 / 13:51

פרופ' אבי דגני ממכון גיאוקרטוגרפיה ערך סקר בחירות עבור התוכנית הפוליטית של הערוץ הראשון מבלי שהוצג כמי שמבצע סקרים גם עבור הליכוד. רשות השידור: בעתיד יהיה גילוי נאות

במסגרת התוכנית "פוליטיקה" בערוץ 1 ששודרה אמש (שלישי), הוצג סקר שכלל בין היתר גם שאלה בדבר ההצבעה בבחירות הבאות. את הסקר הציג פרופסור אבי דגני, ראש מכון גאוקרטוגרפיה, אולם כפי שנחשף באחרונה, דגני גם מועסק בחודשים האחרונים על ידי הליכוד כיועץ סקרים, כפי שחשף רביב דרוקר בערוץ 10, ואילו הסקר הוצג ללא גילוי נאות.

הסקר כלל ארבע שאלות: שתיים מתוכן על ההצבעה בבחירות הבאות ושתי שאלות נוספות, האחת על חזרתו של אריה דרעי לזירה הפוליטית והשניה הקשורה במענה הניתן על ידי המפלגות הקיימות לנושאי הצדק החברתי והיחסים בין החילוניים והחרדים.

ח"כ יואל חסון (קדימה) שנכח בתוכנית, הביע כבר בשידור את מחאתו ואמר "היה ראוי שפרופ' דגני יתן גילוי נאות מצידו ויספר לצופים בשידור הציבורי שהוא הסוקר של הליכוד וראש הממשלה". בהמשך הוא הוסיף שלנוכח זאת, הוא מרשה לעצמו "לפקפק בנתונים". גורמים בעולם התקשורת הביעו את מורת רוחם ואחד מהם אף אמר "תחת מעטה מקצועי מקבלים סקרים מבית מדרשו של ראש הממשלה".

לאחר מכן, העביר ח"כ חסון מכתב חריף לרשות עם העתק ליועץ המשפטי לממשלה בנושא: "הובהר לי שהסקר הזה, כמו סקרים אחרים המפורסמים במסגרת רשות השידור, ניתן לכם בחינם תמורת פרסום מה שאף מחמיר את המעשה שעשיתם", כתב חסון. "במעין עסקה סיבובית תמוהה (שלא לומר יותר מזה), מכון סקרים ממומן על ידי מפלגה ואותו מכון מעביר באין כסף, סקר המתייחס לאותה מפלגה והוא משודר בערוץ הציבורי המחויב בחוק להימנע מהטיה פוליטית- כל זאת על חשבון משלם המיסים הישראלי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מכון גיאוקרטוגרפיה בראשותו של פרופ' אבי דגני הוא מהמכונים המובילים הגדולים והוותיקים במדינת ישראל. החברה עוסקת במחקרי שוק, סקרי דעת קהל, מחקרים כלכליים , ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, ועוד... עבור גופים וחברות מהגדולים במשק. פרופסור דגני והמכון עובדים באופן רציף עם התכנית פוליטיקה בערוץ הראשון, מזה 8 שנים, החל משנת 2004 , עוד לפני שבנימין נתניהו נבחר לתפקיד רה"מ, ומעולם לא הוטל ספק באמינותו וביושרו המקצועי. לפני מספר חודשים החל מכון גיאוקרטוגרפיה לערוך סקרים פוליטיים עבור מפלגת הליכוד. ראוי לציון כי פרופ' דגני ערך באופן דומה בעבר סקרים פוליטיים גם בעבור מפלגת שינוי (טומי לפיד) מפלגת העבודה (ברק) ומפלגת מרצ . אין בעובדה זו כדי לפסול אותו או לפגוע במהימנותו ומקצועיותו שלא הוטלו בספק עד כה. למען הגילוי הנאות יצהיר בעתיד מגיש התוכנית בסקרים פוליטיים כי פרופ' דגני עורך סקרים גם עבור הליכוד".

פרופ' דגני אמר בתגובה לטענות: "זו השמצה גסה. אם מישהו מאמין שמי שעושה עבודה בשביל הליכוד ישקר בשביל ראש הממשלה, הוא חי בועלם של שקרים שאין בו אנשים אמינים. במשך שנים בעבודתי באקדמיה ובמכון הוכחתי רק את ההפך וגאוקרטוגרפיה היא סמל ליושרה כפי שהיא נתפסת גם בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully