וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ONE מציג: פיטורים, קיצוצים ועוד

9.1.2012 / 13:24

השכר קוצץ, מספר שעות העבודה הוקטן והאווירה קשה: העובדים באתר ONE לא נהנים מנתוני ועדת המדרוג, אלא להיפך. ONE בתגובה: "ההתייעלות שלנו נמוכה משל חברות אחרות"

אווירה קשה במערכת אתר הספורט ONE, זאת על רקע קיצוצים תקציביים נרחבים במערכת התוכן. גורמים במערכת מספרים לוואלה! ברנז'ה כי לצד פיטורי עובדים וצמצום וביטול תחומי סיקור ניכרת גם פגיעה ממשית בשכרם ובתנאי העבודה שלהם. פגיעה זו כוללת הפחתה במשמרות העורכים, קיצוץ אייטמים לכתבי השטח וביטול תגמולים מיוחדים מהם נהנו עד כה והפחתה של השכר המשולם עבור הכתבות לכותבי הפרילנס.

זאת, למרות שנתוני ועדת המדרוג שפורסמו לאחרונה הראו כי ONE הוא האתר המוביל מבין אתרי הספורט עם 183 אלף גולשים ביום, אך אנשיו טוענים כי תחושותיהם רחוקות מאוד מתחושת גאוות היחידה. "אין אף אחד באתר, למעט הבכירים, שלא ירדו לו לאחרונה אחוזים משמעותיים בהכנסות", אומר גורם במערכת האתר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "העניין הוא שהיקף העבודה לא התקטן בכלל אלא להיפך – בעקבות הפיטורים ההיקף דווקא גדל".

שמונה עובדים פוטרו לאחרונה מ-ONE, מתוכם שני כתבים שהיו כתבי קבוצות ותחום סיקורם הועבר לאחריותם של כתבים אחרים. כתבי השטח וכתבי הקבוצות מלינים כי התוספת למשכורתם אינה תואמת את היקף העבודה החדש. "לדוגמא, כתב שסיקר קבוצה מסוימת קיבל על תחום הסיקור 1,000 שקלים, אך לאחר עזיבתו מי שמסקר אותה כעת כאחריות נוספת מקבל על כך רק כ-500 שקלים", אומר גורם באתר. עוד נודע כי הסיקור של משחקי הליגה הלאומית בכדורגל שהיה בכל יום שישי נפסק, וסיקור ליגת העל בכדורסל נחלש והופחת לחצי. החלטות אלה הביאו, כך לפי גורמים באתר, לפגיעה ממשית במשכורותיהם של הכתבים. באתר מספרים כי כתבות וידאו, עליהן היו מקבלים תגמול נפרד, הפכו להיות חלק מהסיקור השוטף ולא מתקבל עוד עבורן תשלומי בונוס למעט במקרים חריגים.

הכתבות בצבע, התשלום שחור-לבן

עוד נקבע כי בונוס שניתן לכתבים על הופעותיהם במהדורת החדשות יבוטל והוא יינתן מעתה רק אחרי ההופעה הרביעית באותו החודש, "דבר שנחשב לנדיר יחסית", אומרים באתר, ומספרים כי בכך ירד לטמיון מאבק ארוך טווח שניהלו לטובת העניין. כתבים מספרים כי התשלום עבור כתבות צבע הופחת בכ-25% עד 50% לכתבה, למעט כתבות שחצו רף צפיות מסוים באתר.

את הקיצוצים מרגישים לא רק בשטח, אלא גם במערכת עצמה. "זה התחיל עם קיצוץ דל של משמרות במחלקת התוכן ונגיעה של שעה פה, שעה שם, תוך כדי בקשה מכל העורכים לא להקדים למשמרות ולא לצאת מאוחר כמו שהיה נהוג פעם בלי בעיה. הם הכי פחות מדברים כי הם אלו שנפגעו הכי פחות אבל גם שם יש מרמור", מספר לוואלה! ברנז'ה גורם במערכת.

לעורכים נודע כי בשל עלותן הגבוהה, הוחלט לבטל כמה ממשמרות סוף השבוע ולהפחית את שעות העבודה, זאת בעוד היקף הסיקור הנדרש נותר כשהיה. מדובר בשעות הנושאות עמן תגמול מוגבר בהתאם לחוק העבודה בסופי שבוע וביטולן, כך טוענים באתר, מקטין את שכר העורכים באופן משמעותי. נוסף על קיצוצי משמרות והפחתת תשלום מספרים באתר גם על מחסור בציוד ועל מצלמות שהתקלקלו ולא תוקנו, מה שמקשה על העבודה השוטפת.

תגובת ONE: "כל מחלקות החברה נרתמו לתוכנית ההתייעלות"

מאתר ONE נמסר בתגובה לפניית וואלה! ברנז'ה: "בעקבות המשבר בענף הפרסום והמשך לצעדים של חברות המדיה הגדולות כחברת החדשות של ערוץ 2, ynet , וואלה!, נענע ותפוז, ביצענו לפני כחודש ב-ONE קיצוץ ותוכנית התייעלות של כ-5% מהוצאות החברה".

"יש לציין שבכדי לפגוע באופן מינימלי בעובדי החברה הוחלט על התייעלות נמוכה מחברות המדיה האחרות שקיצצו בכ-10%. כל מחלקות החברה נרתמו לתוכנית ההתייעלות, בתקווה ששוק הפרסום ב-2012 יחזור לתפקוד רגיל ולא נצטרך לממש קיצוץ נוסף של עוד 5%".

  • עוד באותו נושא:
  • one

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully