וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת יואב יצחק: אמיר זוהר נגד מועצת העיתונות

10.1.2012 / 11:32

זוהר, החתום על הכתבה בגינה נקבע כי יצחק ואתר News1 הפרו את תקנון האתיקה של המועצה, טוען כי המועצה פגעה בזכות התגובה שלו ופגעה בשמו הטוב

העיתונאי אמיר זוהר, מי שפרסם את הכתבה בגינה קבעה מועצת העיתונות כי יואב יצחק ואתרו News1 עברו על סעיפים בתקנון האתיקה, דורש מבית הדין לבטל את ההכרעה ולפרסם התנצלות על פגיעה בשמו הטוב. זוהר קובל על כך שמסגרת דיוני המועצה שעסקו בכתבה פרי עטו לא ניתנה לו הזכות להתגונן בפני האשמותיו של מיקי רוזנטל כלפיו ולהציג את טיעוניו.

במכתב שהעביר לידי נשיאת המועצה, השופטת בדימוס דליה דורנר, כתב זוהר כי במסגרת דיוני הוועדה נפגעה זכות התגובה שלו פעמיים. "מצד אחד עוסק בית הדין המכובד בכתבה שאני כתבתי, מצד שני הוא מתעלם מקיומי", כותב זוהר. "וכך, בית דין לאתיקה אשר אמון על שמירת העיקרון של זכות התגובה פגע בזכות התגובה שלי פעמיים: האחת, כאשר לא ביקש את תגובתי לדברים שנטענו בענייני בדיון שנערך בפניו, והשנייה בהיעדר תגובתי לפרסום היזום של החלטת בית הדין באתר האינטרנט של מועצת העיתונות".

זוהר יצא נגד החלטת מועצת העיתונות לפרסם את הכרעתה בעניין News1 שם פרסם יואב יצחק את כתבתו, וכתב כי "פרסום מסקנות הוועדה ברשת האינטרנט מציגה את הכותב (אמיר זוהר, ד.א.) כמי שחטא בלשון הרע ופוגעת בי בצורה חמורה ביותר בגלל היקפיה הנרחבים, מה גם שהיא ניתנה בלי לשמוע כלל את תגובת הכותב".

עוד טוען זוהר כי טענתה של העיתונאית רותי סיני, אשר לקחה חלק בדיוני הערכאה הראשונה ולפיה הוא לא ביקש את תגובתו של רוזנטל לדברים – היא מופרכת. "למרות שמדובר בכתבה שהיא טור הבעת דעה וביקורת, כהמשך (פולו-אפ) לפרסום ידיעה בערוץ 2, התייחסותו של רוזנטל לנושא, אשר ניתנה לי בשיחת טלפון במהלך הכנת תחקיר בעניינו של עו"ד רונאל פישר, צוטטה בכתבה, וצוטטה בהרחבה רבה עוד יותר בכתבת המשך", טען.

לסיום טוען זוהר כי בית הדין בחר "לערוך חשבון קטנוני בנושאים סמנטיים עם יוצריו של מאמר ביקורת לגיטימי מאין כמוהו, אשר עונה על שני העקרונות הבסיסיים של העיתונות - אמת דיברתי ועניין ציבורי", ודורש כאמור לבטל את הכרעת בית הדין ולפרסם התנצלות בפניו.

תגובת מועצת העיתונות לדברים טרם התקבלה.

*גילוי נאות: אמיר זוהר מפרסם טורים בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully