וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יעקוב אחרי המינויים ברשות השידור

10.1.2012 / 16:11

בדיון בוועדה לביקורת המדינה אודות המינויים ברשות השידור, הזהיר המבקר כי יעקוב מקרוב אחרי הנעשה ברשות. מנכ"ל הרשות: "נעשה שימוש בפוליטיקאים כדי לנגח את הרשות"

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, הודיע בפני אנשי רשות השידור כי משרדו יעקוב אחרי תקינות המכרזים והמינויים ברשות, אך לא הכריז על פתיחת חקירה רשמית של הסוגיה. לפני חצי שנה הגיש המבקר דו"ח חמור במיוחד על התנהלות רשות השידור, וזו הודיעה בתגובה כי ועדת הביקורת שלה אימצה את המסקנות ותיישם אותן.

את הדברים אמר המבקר במסגרת דיון נוסף אשר התקיים היום (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ועסק בטענות נציגי אגודת העיתונאים על כך שהמינויים ברשות נקבעו מראש, וכי המכרזים נעשים למראית עין בלבד. ברשות עצמה דוחים בעקביות את כל הטענות בנושא. יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר און, (קדימה) אמר בדיון כי טענות העובדים המגיעות גם אליו בכמות הולכת וגדלה, גם בנושא סבב מינויי הכתבים האחרון, מחייבות בדיקה מעמיקה של מבקר המדינה

דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים טען כי גם מינויים ראויים נעשו המסגרת מכרזים שנפתחו למראית עין בלבד בעוד התוצאה ידועה מראש. דבריו זכו לחיזוק מצד חיים זיסוביץ', שהיה בעבר חבר בכמה ועדות מכרזים, ואמר כי בעוד מנהל הרדיו מחווה דעתו על המועמד הראוי לתפקיד, שאר המשתתפים "כמעט ואינם מביעים דעה או מתווכחים עמו".

אנשי רשות השידור דחו, כאמור, את הטענות. מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם אמר בתגובה לדברים כי "יש מחנאות ברשות השידור - וברגע שזה לא לרוחם של חלק מהעובדים – הם טוענים שהמכרז תפור מראש. לצערי, נעשה שימוש בפוליטיקאים כדי לנגח את רשות השידור". דברים דומים אמר בדיון גם מנהל הרדיו, מיקי מירו, שהדגיש בפני חברי הכנסת כי "כל ההחלטות המתקבלות הם שקולות ומקצועיות".

לדבריהם של בן מנחם ומירו הצטרפו גם הזוכים במכרזים האחרונים אריה קורן ויוסי הדר – שנכנס לתפקיד רכז הכתבים בשבוע שעבר. הדר כינה את הטענות "אגדות". בתגובה לח"כ איתן כבל (עבודה) שאמר כי "שלטון הפחד בקול ישראל הוא הגורם המרכזי בעבודה שם", ענה רכז הכתבים: "על איזה אווירת פחד אתם מדברים!? הטענות באות כל העת מאותה קבוצת לא-מרוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully