וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: סכסוך עבודה יוכרז בקרוב?

12.1.2012 / 10:27

ועד העיתונאים של הארץ הציבו דדליין למתן מענה לדרישותיהם מההנהלה. בוועד מאשימים: "ההנהלה לא עדכנה אותנו בשינויים שנעשו בעיתון"

עיתונאי הארץ מסירים את הכפפות ומציבים להנהלה דדליין לפני הכרזה על סכסוך עבודה. במכתב שהועבר אמש (רביעי) להנהלת העיתון באמצעות עו"ד אילן בומבך, מזהירים העובדים כי אם דרישותיהם לא ייענו בתוך שבוע ימים יכריז הוועד על סכסוך עבודה, זאת על רקע הקיצוץ בשכר ופיטורי עובדים.

ועד העיתונאים זועם על פעולות חד צדדיות שעשתה הנהלת העיתון במסגרת קיצוצים שנעשו במערכת, במסגרתם פוטרו חמישה עובדים של מדור הספורט וצמצום שעות עבודתם של גרפיקאים. בוועד אומרים כי פעולת אלה הינן הפרה של הסכמות קודמות שהושגו בינם לבין ההנהלה עם סיום סכסוך העבודה הקודם לפני שלוש שנים, אז השיקה ההנהלה תכנית קיצוצים נרחבת תוך סירוב לשתף בה את העובדים.

"אחת ההסכמות המרכזיות שהצדדים הגיעו אליה עם סיום סכסוך העבודה הנ"ל הייתה ש"לטובת העיתון ויחסי העבודה התקינים בו, ההנהלה תעדכן את הוועד, כנציג העיתונאים, מראש בכל שינוי שישפיע על תנאי העבודה והשכר של העיתונאים, ותהיה פתוחה לשמוע את הערותיו, הסתייגויותיו והצעותיו לפני קבלת החלטה", כתב עו"ד בומבך להנהלת הארץ בשם וועד העובדים. "דא עקא, הבטחות והסכמות לחוד ומציאות לחוד".

בומבך מזהיר את ההנהלה, אשר הודיעה השבוע כי אין בכוונתה להקפיא את מהלכי הפיטורין לפי דרישת הוועד למשא ומתן, כי אם לא תקיים את ההסכמה עליה הגיעו עם תום הסכסוך הקודם, הדברים יביאו הידרדרות ביחסי העבודה בעיתון, אשר "לא תותיר בידי מרשיי את הברירה, אלא לנקוט צעדים ארגוניים, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה, שביתה, השבתה ופנייה לערכאות המשפטיות המוסמכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully