וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes ו-HOT מציגות: עמידה במחויבויות

16.1.2012 / 14:49

מועצת הכבלים והלוויין: החברות מילאו את חובותיהן בתחום ההפקה המקומית בשנת 2010. לצד זאת מזניחה yes את הערוצים החיצוניים, ו-HOT ממשיכה להיכשל בנושא שירות הלקוחות

לידיעת היוצרים המקומיים: בדומה לזכייניות קשת ורשת, גם חברות הכבלים והלוויין, HOT ו-yes, עמדו במחויבויותיהן בתחום ההפקה המקומית בשנת 2010, כך עולה מדו"ח של המועצה לכבלים ולוויין שהתפרסם היום (שני). לצד תשבוחות, מצוינים בדו"ח גם כישלונות, כמו אי עמידתה של חברת yes בחובותיה להשקיע בערוצים שאינם מופקים על ידה אלא בהפקה חיצונית ומתן השירות טעון השיפור של HOT. מהדו"ח עולה עוד כי על החברות מוטלים כעשרה עיצומים כספיים על סך כמיליון שקלים בכל שנה בגין הפרות בתחום הגנת הצרכן, תוכן שיווקי ופרסום אסור ושיבוץ משדרים שלא על פי הכללים.

בנושא ההפקה המקומית, כאמור, תורמות החברות כנדרש מהן לתעשיית הטלוויזיה הישראלית ואף למעלה מכך. בשנת 2010 חוייבו החברות להשקיע בהפקות מקומיות סכום השווה ל-8% מהכנסותיהן מדמי מנוי, ובפועל הן השקיעו יותר. חברת HOT השקיעה סכום של כ-169 מיליון שקלים בהפקה מקומית, וחברת yes השקיעה סכום של כ- 120 מיליון שקלים. ביחס להכנסות, יש לציין, חברת yes השקיעה יותר.

"באמת שמגיע לחברות צל"ש על עמידתן במחויבותן בתחום הפקות המקור", אומר יו"ר המועצה, ניצן חן, בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "יחד עם זאת, נמשיך לעקוב אחר החזר החובות שנוצרו מאי-עמידה במחויבויות".

בעיות בתוכן השיווקי

כמשתמע מדבריו של חן, לא הכל ורוד. הדו"ח מוצא ש-yes לוקה בחסר בצורה משמעותית כאשר הדברים מגיעים להשקעה בערוצים חיצוניים, כלומר, כאלה שאינם בבעלות החברה. בשנת 2010 העמיקה החברה את החוב שלה למפיקים חיצוניים והוא עומד על 40 מיליון שקלים. "הנושא מטופל על ידי המועצה במלוא החומרה, מתוך מחויבות לאינטרס הציבורי לקיים שוק חופשי של דעות ורעיונות", נכתב בדו"ח. המועצה ציינה כי היא תוודא שהחברה תשקיע במפיקים חיצוניים את הכסף, והתירה לה לפרוס את החוב על פני ארבע שנים.

אולם לא רק yes קיבלה הערה שלילית. כך, למשל, לאחר שבע שנים רצופות של עמידה כמעט מלאה בחובות ההשקעה, צברה HOT בשנת 2010 חובות בתחום השקעה בהפקות לילדים ונוער וגיל הרך וכן חובות השקעה בסרטי תעודה. "המועצה תעקוב בקפדנות אחר ביצוע הוראות החזרי החוב שנקבעו בקטגוריות הנ"ל", נכתב בדו"ח.

הדו"ח מונה גם את רשימת ההפרות שנקבעו לחברות הכבלים והלוויין, ומרביתן נוגעות בענייני פרסום ותוכן שיווקי. כך למשל ניתן למצוא פרסומת וקידום עניינים אסור בשידורי ערוץ הבריאות וערוץ החיים הטובים לחברת "פייזר", לאגודה למלחמה בסרטן, ל"ד"ר גב" ול"מצפה אלומות". כמו כן נקבע כי החברות חרגו ממשך השידור המותר של הודעות חסות בשידורי ערוצים ספורט 1 וספורט 2.

לא פשוט להתנתק מ-HOT

בנושאי צרכנות מצאה המועצה כי HOT, שנה אחר שנה, לא עומדת במחויבות לגבי זמני מענה במוקדי השירות. החברה נקנסה על כך שהערימה קשיים בפני המבקשים להתנתק או המבקשים החזרים על כספים שנגבו לאחר בקשת הניתוק. בנוסף, נקנסה HOT על כך ששידרה את הסדרה "עספור" בשעות שאינן הולמות את התוכן שלה, והוציאה את ערוץ הסרטים וערוצים אחרים מחבילת הבסיס. yes נמצאה כמעבירה למועצה דיווחים שגויים ולא משתפת עמה פעולה כנדרש. על סעיפים אלה נקבעו לחברות הפרות.

מחברת HOT מסרו בתגובה: "כבית של היצירה הישראלית, HOT מייחסת חשיבות גבוהה להשקעה בהפקות המקור, ולכן גם ב-2010 השקיעה HOT מעל ומעבר למחויבות הרגולטורית. ישנן מספר הפקות מקור שטרם בשלו, ולכן ישודרו ב- 2012 על פי מתווה שנקבע מול המועצה".

מ-yes נמסר כי החברה "השקיעה מעבר לחובתה בדין הן בכסף והן בז'אנר עליון, ותמשיך להשקיע". החברות לא התייחסו לטענות העולות בדו"ח בדבר סוגיות צרכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully