וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ONE לשעבר: "פוטרתי בשל מוצאי הערבי"

19.1.2012 / 12:00

ויסאם קבהא, שעבד באתר ארבע שנים ופוטר לפני חודשיים, תבע את האתר בטענה כי פוטר בניגוד לחוק בשל מוצאו. ONE בתגובה: "תהליך הפיטורים בוצע כדין"

כתב אתר הספורט ONE, ויסאם קבהא, טוען שפוטר בניגוד לחוק וזאת בשל מוצאו הערבי, כך לפי כתב תביעה שהוגש לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב. קבהא עבד באתר האינטרנט כארבע שנים עד שפוטר לפני חודשיים. הוא שימש ככתב מיוחד למגזר הערבי והכין עבור ONE כתבות צבע. כעת הוא תובע מהאתר יותר מ-120 אלף ש"ח בטענה שפיטוריו נעשו שלא כדין וממניעים פסולים ודורש פיצויי פיטורים.

קבהא הועסק באתר כפרילנסר, אך טוען כי מעמדו היה כשל עובד קבוע של החברה ועל כן מגיעים לו פיצויי פיטורים. עוד טוען קבהא כי הליך הפיטורים שלו נעשה בניגוד לחוק: בתחילת חודש נובמבר זימן אותו לפגשה מנהל מחלקת הטלוויזיה של ONE, יניב עמיר, יחד עם מנהלת מחלקת משאבי האנוש ואלה הודיעו לו במקום כי הוא מפוטר תוך יומיים, זאת ללא הליך של שימוע או הודעה מוקדמת.

בכתב התביעה טוען עורך-דינו כי הפיטורין נעשו בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. "בהתחשב בעובדה כי מרבית חבריו של התובע אשר החלו בעבודתם איתו ו/או אחריו לא פוטרו 'עקב קיצוץ בהוצאות', אלא נהפוך הוא, התקבלו לעבודה סדירה כשכירים בנתבעת וזכו לשדרוג תנאים ושכר, אין לו לתובע אלא לטעון כי פיטוריו נעשו ממניעים פסולים, בניגוד להוראות חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה, ונבעו מהעובדה כי התובע הינו אזרח ערבי ולא יהודי", נכתב בכתב התביעה.

"כל זאת, בשים לב ובהדגשת העובדה, כי ממילא לא עמד דבר מאחורי עילת פיטוריו של התובע", הוסיפו עורכי דינו של קבהא. קבהא דורש, כאמור, פיצוי של יותר מ-120 אלף ש"ח והוצאות משפט.

מאתר ONE נמסר בתגובה: "וויסאם קבהא עבד בחברה בצורה נאמנה ואנחנו ב-ONE מתגאים שאנחנו מעסיקים עובדים מכל המגזרים. לפני כחודשיים, בעקבות המשבר בשוק הפרסום בענף המדיה וכחלק מתוכנית קיצוצים והתייעלות של כ- 5% כשאר חברות המדיה הגדולות, נאלצנו לפטרו. תהליך הפיטורים בוצע כדין וויסאם זכאי לכל התשלומים ע"פ החוק".
עוד מוסיפים באתר כי "עד היום לא קיבלנו כל טענה מוויסאם פרט לרצון לחזור לעבוד ב-ONE, כשנקבל נתייחס לטענה".

  • עוד באותו נושא:
  • one

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully