וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן נויבך תקבל את אות זכויות האדם של האגודה לזכויות האזרח

23.1.2012 / 6:00

האגודה החליטה להעניק את האות היוקרתי לעיתונאית ומגישת "סדר יום". נויבך: "התודה הגדולה היא קודם כל למאזינים"

קרן נויבך, תקבל את אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג, כך הודיעה האגודה לזכויות האזרח. האות ניתן מדי שנה לאדם או ארגון, שתרמו תרומה יוצאת דופן למען זכויות האדם בישראל. עוד יוענק האות לארגון כוח לעובדים ועו"ד תמר פלג שריק מהמוקד להגנת הפרט.

"בעבודתה העיתונאית קרן נויבך יוצרת, כשם תכניתה, סדר-יום חדש: היא מציבה מדי יום במרכז השיח התקשורתי את הבעיות החברתיות המבניות בישראל", נכתב בנימוקי הבחירה. "נויבך מעלה סוגיות חברתיות-כלכליות המשפיעות על כלל אזרחי המדינה, וגם כאלו הפוגעות בקבוצות שוליים ועוני, וקולן אינו נשמע במקומות אחרים. בכלל עשייתה העיתונאית חושפים נויבך ושותפיה לעשייה עיוותים של הרשויות ללא מורא, וזאת בתקופה שבה רבים מעמיתיה מדירים רגליים מנושאים אלו".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, נויבך הודחה לפני כשלושה חודשים מתפקידה כמגישת "מבט שני", תכנית התחקירים של ערוץ 1, לאחר שלוש עונות. ברשות נטען כי נויבך הודחה לאחר שהוחלט כי היא "אינה עוברת מסך" וכי מדובר בחלק מהשינויים בלוחות השידורים, והפרסומים גררו אחריהם תגובות נזעמות של צופים ודיונים בנושא בכנסת. בנוסף כ-50 עיתונאים בכירים חתמו על גילוי דעת בעקבות ההדחה, אותה הגדירו כחלק מ"השתלטות ופגיעה של אנשי השלטון ובעלי ההון בעיתונאים ובתקשורת".

"על רקע ההתקפות מצד הכנסת על חופש הביטוי וחופש העיתונות ועל רקע רוחות ההשתקה המנשבות במסדרונות כלי התקשורת, בולטים במיוחד לטובה קולה הייחודי של נויבך כעיתונאית וכאישה, והתעקשותה להמשיך ולעסוק בנושאים חברתיים", הוסיפה הוועדה. "הוועדה בחרה להעניק לנויבך את אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוייג על כל אלה וגם כתמיכה במאבק הנוכחי והעתידי על מעמדם של עיתונאים ועיתונאיות והתקשורת בכללה בישראל".

קרן נויבך מסרה בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "הדבר הכי חשוב, היום ומחר ובכל יום, הוא להמשיך בעבודה העיתונאית שמספרת את הסיפור של החיים שלנו כאן. לשקף, לדווח, להעביר ולהביא את כל הקולות והנתונים לטובת המאזינים החשובים שלנו. התודה שלי היא קודם כל להם. ההאזנה והמעורבות היומיומית שלהם היא הצבעת האמון הכי חשובה בתכנים של התוכנית. וכמובן תודה גדולה לאגודה לזכויות האזרח על הבחירה".

ועדת אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג לשנת 2011 מנתה את פרופ' רות הלפרין קדרי, פרופ' מיכאיל קרייני ופרופ' יוסי יונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully