וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת חתכה מ"ארץ נהדרת" קטע שצולם באולפן "צינור לילה"

24.1.2012 / 16:47

חלק מסרטון וידיאו שמרפרר למתחרים הוסר מהגרסת התוכנית שהועלתה למאקו. בערוץ 10 טוענים שכלל לא נתנו אישור להשתמש בקטע ב"ארץ נהדרת"

הפרת זכויות יוצרים או התעלמות מהמתחרים? קטע וידיאו קצרצר מאולפן התכנית "צינור לילה" שנעשה בו שימוש בתכנית פתיחת העונה של "ארץ נהדרת" ששודר אתמול (שני) – נחתך החוצה והועלם מגרסת התוכנית המוקלטת שהועלתה לאתר האינטרנט של הזכיינית, מאקו.

למעלה ממיליון וחצי איש צפו אתמול בתכנית הפתיחה של "ארץ נהדרת" ששודרה בשידור חי בערוץ 2. צופים חדי עין שראו את התכנית שוב לאחר שהועלתה לאתר מאקו, שמו לב שקשת בחרה לעשות שינוי קטן בגרסה המוקלטת. באחד הקטעים ששודרו נראו דמויותיהם של חברי הכנסת אנסטסיה מיכאלי ואחמד טיבי, כאשר הם שרים שיר במשותף. בקטע הדמויות כמו מתארחות לכמה רגעים בתכניות "צינור לילה" של ערוץ 10 ובתוכנית "שש עם עודד בן עמי" של חברת החדשות של ערוץ 2. הדמויות הופיעו על מסף מפוצל, בו נראו המגישים לצדם. בניגוד לשידור החי, מהגרסה שהועלתה לאתר נחתכו באופן גס כמה שניות, שבהן מופיעה התכנית "צינור לילה" של הערוץ המתחרה. החלק עם עודד בן עמי הושאר.

"יכולות להיות להחלטה הזו כמה סיבות", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בתעשיית הטלוויזיה. "יכול להיות שהם עשו טעות טכנית ולקחו את הקטע מערוץ 10 בלי לבקש את אישורם ולכן הם הורידו את זה כדי לא להסתבך משפטית. בדרך כלל בקשות כאלה לקטעים קצרים מאושרות בלי בעיה, אבל לא נהוג להשתמש ללא אישור. יכול גם להיות שמישהו בקשת פשוט החליט שאין סיבה ש'ארץ נהדרת' תרפרר לערוץ המחרה ולכן הוחלט להוריד את זה ולחסוך את הפרסומת חינם במאקו".

מבירור עולה כי הסיבה להבדלי הגרסאות בין התכנית המשודרת לבין זו שבאתר היא ההסכם עם ערוץ 10 בנוגע לקטע מ"צינור לילה". תמורת תשלום, ניתנה להפקת "ארץ נהדרת" ההסכמה לשדר את הקטע בתכנית לרבות השידורים ב-VOD, אך נאסר עליהם לעשות בו שימוש בפלטפורמות אחרות, כגון אינטרנט וסלולר. בערוץ 10, עם זאת, טוענים בנחרצות כי לא אישרו לקשת לעשות כל שימוש בקטעים מתוך "צינור לילה" בתכנית האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully