וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה: בעיות בהסדרת ערוץ 10

25.1.2012 / 11:41

"אם אין תיקון בחוק הרשות השנייה,הערוץ לא יוכל לקבל רישיון", אמרה עו"ד אתי בנדלר בדיון בוועדה. אושר לקריאה שנייה ושלישית: מערך עידן+ יכלול ערוצים נוספים

האם סאגת ערוץ 10 טרם נפתרה לשנה הקרובה?
היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, טוענת כי יש לבצע תיקונים נוספים על מנת לאפשר את פעילות הערוץ לשנה הקרובה. "קראתי את חוות הדעת המלומדת של המשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד אבי ליכט, שאפשרה את המשך שידורי ערוץ 10, ויש לי לא מעט הערות", אמרה בנדלר במהלך דיון בוועדת הכלכלה. "דבר אחד ברור עולה ממנה שאם אין תיקון בחוק הרשות השנייה, (הערוץ) לא יוכל לקבל רישיון. ברור שמועצת הרשות השנייה צריכה לדון עכשיו מה לעשות עם ההפרות".

במהלך הדיון אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאפשרת להרחיב את מספר הערוצים שישדרו בעידן+, מערך שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית. הדיון בנושא האחזקה המשותפת של קשת ורשת בחברת החדשות של ערוץ 2 נדחה, והוא יתקיים בנפרד.

על פי ההצעה, יתווספו לחמשת הערוצים המשדרים כיום (1, 2, 10, ערוץ הכנסת וערוץ 33) כעשרה ערוצים נוספים, בהם גם ערוצים נושאיים ששר התקשורת קבע כי הם רשאים לממן את שידוריהם באמצעות פרסומות. הראשון מבין הערוצים הנושאיים לא יוקם לפני שנת 2014, ובסך הכל יתווספו שלושה ערוצים כאלה בטווח זמן של שנה האחד מהשני. מלבד אלה יתווספו ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ מורשת, שידורים בטכנולוגיית HD, שידורי רדיו וערוצים נוספים.

הבשורה בתחום התוכן היתה נושא שידורי הטלוויזיה החינוכית, שעל צירופה הוטל בעבר תנאי שעליה יהיה לשדר תכנים חינוכיים לימודיים בהיקף של 52% לפחות. תנאי זה הוסר הבוקר, והיא תצורף למערך בכל מקרה.

הרחבת המערך תתבצע על בסיס התשתית שהקימה והפעילה הרשות השנייה ושתכנן המהנדס הראשי של הרשות השנייה, ניסים טל. עם זאת, על פי התיקון להצעה, ייתכן והבעלות על המערך והפעלתו יועברו החל משנת 2014 מהרשות השנייה לגוף ממשלתי או ציבורי אחר שאינו מפקח על שידורי טלוויזיה. סוגיה זו טרם הוכרעה.

הוועדה אמורה הייתה לדון היום גם בסוגיית האחזקות בחברת החדשות של ערוץ 2, סוגיה שהובאה לוועדה כחלק מההצעה על עידן פלוס. חברי הכנסת נחמן שי ונינו אבסדזה מנעו את ההצבעה בטענה שמדובר בנושא המצריך דיון נפרד, ודיון כזה ייקבע בהמשך.

ההצעה של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) מבקשת להבטיח כי תקופת האחזקה המשותפת של קשת ורשת בחברת החדשות תימשך עד תום הזיכיון בערוץ 2, כלומר עד אוקטובר 2015. המשמעות היא כי במידה וקשת תעבור לשדר שבעה ימים בשבוע באפיק נפרד, היא עדיין תוכל להמשיך ולהחזיק במחצית מחברת החדשות עד לאותו תאריך. עד כה לא הגישה הזכיינית בקשה לרישיון, והמועד האחרון לכך עבר. עם זאת, ייתכן כי במשרד התקשורת יפעלו לאפשר לקשת להגיש בקשה לרישיון בכל מקרה. הזכיניית, מצידה, הודיעה כי לא תעשה זאת עד לתיקון החוק.

יו"ר דירקטוריון "קשת", אברהם נתן, התייחס להצעה ואמר לחברי הוועדה כי "קשת לא חוקקה את חוק הרישיונות ויש לנו אפשרות לשדר בזיכיון עד 2015 ואולי עד 2018 עם אותה חברת חדשות ואין לנו כוונה לוותר על זה. אם רוצים לאפשר לנו לעבור לרישיון צריך לתת לנו תנאים כלכליים מתאימים. אנחנו מברכים על הארכת הזיכיון של ערוץ 10, אבל המצב הוא שאין שאלה של מעבר לרישיונות. אם רוצים לעבור לרישיונות לפני 2018 יש שאלות כלכליות שלא נתתם עליהן את הדעת".

  • עוד באותו נושא:
  • עידן +

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully