וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כלכליסט נתן קרדיט לגלובס?

25.1.2012 / 13:44

משפט שנכתב בידיעה בגלובס הופיע מילה במילה באתר המתחרה, כולל הציטוט "לגלובס נודע". בכלכליסט מודים: "מדובר בטעות אנוש שהתגלתה במהירות ותוקנה בתוך דקות"

במערכת כלכליסט בודקים מקרה של העתקה מהעיתון הכלכלי המתחרה גלובס, זאת לאחר שידיעה אודות הארכת זיכיונו של ערוץ 10 שעלתה באתר כלכליסט הכילה מידע שהוצג באתר גלובס כבלעדי וכללה את הציון "לגלובס נודע".
המשפט המלא שהופיע באתר כלכליסט, כמו גם בידיעה הזהה בגלובס שעלתה יום קודם, היה: "ל'גלובס' נודע כי ההסדר הנרקם במשרד התקשורת, משרד המשפטים וברשות השנייה, הוא לאפשר לרשות השנייה את הסמכות להאריך את זיכיון ערוץ 10 בשנה עד למועד קבלת הרישיונות בשנת 2013". תוך זמן קצר ערכו בכלכליסט את הידיעה והסירו את המשפט שהועתק, כאמור, מילה במילה לרבות הציון "לגלובס נודע".

בתחילה טענו בכלכליסט בתגובה לפניית וואלה! ברנז'ה כי הם אינם מכירים כל טענה לגבי העתקה שבוצעה במערכת שלהם מהמתחרים, אולם לאחר שהוצגו בפניהם צילומי מסך התרצו והודו בטעות. "לצערנו אכן אירעה תקלה שלא הייתה צריכה לקרות", מסר לוואלה! ברנז'ה גורם באתר כלכליסט. "מדובר בטעות אנוש שהתגלתה במהירות ותוקנה בתוך 2-3 דקות. הנושא טופל בתוך המערכת ואנו בטוחים שמקרה שכזה לא יישנה בעתיד". במערכת כלכליסט לא פירטו מיהו הגורם שהיה אחראי למעשה והאם מדובר בטעות שנעשתה בשלב הכתיבה או העריכה של האייטם.

גורם בגלובס אמר לוואלה! ברנז'ה כי זו אינה הפעם הראשונה בו הם מזהים טקסטים שנלקחים מהם בעיתון המתחרה "אבל בדרך כלל הם עורכים אותם טוב יותר מהפעם", אמר. גורם בכלכליסט בחר להדגיש כי לפני שנתיים היה זה גלובס שנתפס בקלקלתו בהעתקה דומה מהם, גם בה הועתקה ההבהרה כי מדובר במידע בלעדי. בניגוד לפרשה הקודמת – הפעם בחרו בכלכליסט שלא להתנצל בפני המתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully