וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות לרשות השידור: "עצרו את המכרזים"

26.1.2012 / 10:04

ההסתדרות טוענת כי המכרזים פורסמו באופן לא תקין ולכן יש להקפיאם לאלתר: "הם משוללים כל היגיון". רשות השידור: "הנושא נמצא בבדיקה"

הסתדרות העובדים דורשת מרשות השידור להקפיא את כל המכרזים הנוגעים לוועדים המאוגדים תחתיה, זאת בטענה לאי-סדרים בפרסומם, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במכתב שהועבר על ידי ההסתדרות להנהלת הרשות נדרש האחרונה להקפיא עשרות מהמכרזים, ביניהם לתפקידים עליהם מתמודדים עובדים מוועד הטלוויזיה המשולב ו-וועד הטכנאים בטלוויזיה וברדיו, וזאת על לקיומו של משא ומתן בין העובדים להנהלה ומתן הזדמנות לעובדים לשטוח את טענותיהם על התנהלות המכרזים בפני ההנהלה.

"העובדים דורשים קודם כל הידברות עם ההנהלה, מה שלא מתרחש בינתיים", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם המעורה בפרטים. "בנוגע למכרזים - הסדר שבו הם הוצאו הוא משולל כל היגיון. בנוסף, אף אחת מהוועדות הרלוונטיות לא מתכנסות. הם מוציאים מכרז לתפקיד מנהל מחלקה, בעוד שלתפקיד של מנהל חטיבה שמעליו עוד לא יצא מכרז. אין בזה שום היגיון, ראוי שמנהל יהיה מעורב בבחירת האנשים שעובדים תחתיו".

גורם באחד מהוועדים אומר כי במידה והמכרזים לא יוקפאו, תצא קריאה לעובדים שלא להשתתף בהם. "יש אווירה מאוד עכורה סביב המכרזים האלה", הוא מסביר. "אנחנו חושדים שיש התערבות של כל מיני בעלי אינטרסים, ודורשים מההנהלה לקיים אתנו דיון אודותיהם".

דובר ההסתדרות אישר את הפרטים ומסר בתגובה: "נעשתה פניה להנהלת רשות השידור לעצור את המכרזים עד שלא ילובן הנושא בין הוועד להנהלה. טרם התקבלה תשובה, ומקווים לקבל אותה בהקדם".

יו"ר הוועד המשולב בטלוויזיה, ענת עוזרי, התייחסה לסוגיית המכרזים שהוקפאו וביקשה להבהיר כי אלה קשורים לוועדים אחרים ולא לוועד שבראשותה. "נדהמתי לגלות כי לכתבה שורבב הוועד המשולב בטלוויזיה וזאת ללא ידיעתי או אישורי ומן הראוי היה לפנות אלי לקבלת תגובה לכתבה מסוג זה. למען הסדר הטוב: בשלב זה ההסתדרות הקפיאה מכרז אחד בלבד של הדירוג המשולב בטלוויזיה וזאת מהסיבה שלא פורסמו מכרזים נוספים לוועד זה. מעבר לכך אין ברצוני להתייחס לסוגיה באמצעות התקשורת והיא מתנהלת בין ההנהלה לוועד".

מרשות השידור נמסר כי נושא פניית ההסתדרות נמצא בבדיקה. בעניין סדר המכרזים נמסר כי "הרשות מיישמת את דו"ח מבקר המדינה, שקבע כי לאחר שהליכי בחירת המנהלים מתמשכים יתר על המידה יש לשקול לפרסם מכרזים ברמות הנמוכות יותר".

בתוך כך הודיעה אתמול ועדת המכרזים על שני מינויים חדשים. לתפקיד מנהל רשת א' של קול ישראל מונה אבישי פלחי. בפני הוועדה הופיעה גם צגה מלקו ששימשה בתפקיד בשלוש השנים האחרונות ועתרה נגד פיטוריה לבית הדין לעבודה שהורה להקפיא את מינויו של פלחי. הוא מונה לתקופת ניסיון של שישה חודשים שבמהלכם יבחן על-פי הקריטריונים שקבע הוועד המנהל.

כמו כן בחרה הוועדה בצילה אילן לתפקיד מנהלת מחלקת ילדים ונוער בקול ישראל. הוועדה החליטה כי לתפקיד ניהול מחלקת סרטים קנויים וניהול מחלקת דת ומסורת בערוץ הראשון יצאו מכרזים פנימיים וחיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully