וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הסודית של "השיטה הסודית"

26.1.2012 / 18:47

כתבה עם שאול אברון על ספרה של רחל טלשיר, "השיטה הסודית", התפרסמה בהארץ. כותבת הכתבה: רחל טלשיר. ציטוט נבחר: "אני מקווה שיאמץ את 'השיטה הסודית' ויפיק ממנה תועלת"

איך מקדמים ספר חדש במסווה של כתבה? פשוט מאוד, נותנים לסופר לכתוב את הכתבה בעצמו.
במוסף "גלריה" של הארץ פורסמה ביום רביעי כתבה ארוכה מאת רחל טלשיר, בעלת הטור "לאכול או לא לאכול", ובה היא מתארת מפגש בינה לבין שאול אברון, הבעלים של מסעדת "יועזר בן יין", תוך שהיא מקדמת את ספרה החדש "השיטה הסודית" אותו הוציאה לפני מספר שבועות. טלשיר, סופרת ועיתונאית, כותבת על אוכל בריא בעיתון הארץ מאז שנת 2005. לפני מספר שבועות יצא לאור בהוצאת כתר ספרה "השיטה הסודית", המציע כללים לאכילה בריאה. לרגל צאתו יזם מערך יחסי הציבור של הוצאת הספרים סדרת ראיונות עמה במגזינים, עיתונים ואתרים שונים במטרה לקדמו. בין היתר פנו בהוצאה גם לעיתון הארץ בו היא כותבת, ושם הקצו לטלשיר 1,700 מילה, בהן תארה את ניסיונותיה לשכנע את אברון לאמץ את השיטה אותה היא מציעה בספרה החדש.

בבסיס הכתבה עמד רעיון המפגש בין טלשיר הצמחונית והמטיפה לתזונה מבוססת ירקות ופירות לבין אברון – כהן של אלכוהול, חמאה ובשרים, על רקע העולמות הקולינריים המנוגדים מהם הגיעו. טלשיר מבקשת להציג בפני אברון את הספר והעקרונות המפורטים, בו על מנת לשכנע אותו לאמץ את "השיטה הסודית" כסגנון חיים. יותר מעשר פעמים מצוין בכתבה שמו של הספר, הנושא את שם השיטה, ולכתבה גם מוצמדת באופן בולט כריכתו הססגונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מעשר פעמים מצוין בכתבה שמו של הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מביאה לו את ספרי החדש 'השיטה הסודית'", כותבת טלשיר בפסקת הפתיחה, אותה היא מסיימת ב"אני מקווה שיאמץ את 'השיטה הסודית' ויפיק ממנה תועלת". אחרי כמה מילים שמפרטות את התפריט של יועזר, פותחת טלשיר את החלק הראשון במילים "100 כלים יש ב'השיטה הסודית'" ואז מפרטת את תוכן הספר. באמצע אותו חלק היא כותבת כי "הפרק החמישי מוקדש ל'שיטה הסודית' שהיא השיטה שלי" ומפרטת מה כוללת השיטה. בהמשך היא מספרת כי "שאול מביע ספקנות להתאים לעצמו שיטה סודית" ומפרטת את אורח חייו הלא-בריא בראייתה.

בחלק הבא של הכתבה מציינת טלשיר כי שאול "אמר לי שהוא מופתע מ'השיטה הסודית" ואז מביאה בפירוט את התרשמותו מהגישה שמציג הספר שכתבה. בחלק אחר היא מעלה בפני אברון את השאלה: "אם הייתי מבטיחה לך שאם תאמץ את 'השיטה הסודית' תהיה בתוך חודשים ספורים גם רזה וגם בריא, היית הולך על זה?", ובהמשך היא כותבת "שאול אמר לי שהרעיון לנסות את השיטה הסודית בכל זאת מתחיל לנקר במוחו".

"כחלק ממערך יחסי הציבור לספר פנינו למספר גופי תקשורת גדולים בהצעות לסיקור הספר ותוכנו, ועל הספר אכן נכתב וגם ייכתב בכל כלי התקשורת המרכזיים", מסרה לוואלה! ברנז'ה דוברת הוצאת כתר עינת ניב. "אחת הפניות הייתה גם למוסף גלריה של הארץ".

במערכת "גלריה" ובעיתון הארץ בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully