וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים מתגייסת למען מאבק ועד עיתונאי הארץ

28.1.2012 / 20:33

בפגישה שערך מנכ"ל האגודה, יוסי בר מוחא, עם ועד הארץ שהכריז על סכסוך עבודה, אמר בר מוחא כי יעמיד לרשות המאבק חצי מיליון שקלים

"אגודת העיתונאים בתל אביב תעמיד לרשות ועד עיתונאי הארץ חצי מיליון ש"ח ומעלה במידה ויוחלט לפתוח בעיצומים אל מול הנהלת העיתון", כך אמר אתמול (שישי) מנכ"ל האגודה יוס בר-מוחא בפגישה שקיימו עובדי העיתון בבית סוקולוב בעקבות הכרזתם בשבוע שעבר על סכסוך עבודה עם הנהלת עיתון הארץ. "אם תחליטו להשבית את העיתון, וזו החלטה שלכם, אגודת העיתונאים תעמד לרשותכם את כל המשאבים הדרושים".

בפגישה דנו העובדים על הצעדים הארגוניים שעומדים בפניהם במסגרת הסכסוך והשלכותיהם. ביום שלישי צפוי מו"ל העיתון עמוס שוקן להיפגש עם נצגי הוועד ולדון עמם בנושא. "אנחנו עדיין רחוקים משביתה, אולם זו אופציה שנשקלת בחיוב", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בוועד עיתונאי הארץ. "כ-300 מעובדי העיתון הביעו תמיכה בפעילות הוועד, ואם בתוך שבועיים דרישותינו לא ייענו נצא בשביתה מקומית ועיצומים שונים".

לפגישה ביום שישי הגיעו כ-80 איש. לצד סוגיית תמיכתה של האגודה, דנו העובדים גם במשא ומתן המדשדש אל מול הנהלת העיתון. הפגישה עם שוקן ביום שלישי תהיה הרביעית במספר, ונכון לשעה זו המגעים אנם נושאים פרי.

"מצב ניהול כוח האדם בעיתון הוא ירוד, וזה מביא לפגיעה הן בעובדים והן בעיתון", אומר אחד מעובדי הארץ על המצב בעיתון ועל מהלכיה האחרונים של ההנהלה, בהם פיטורים, צמצום שעות הגרפיקה ושינויים במדור הספורט . "בעניין הגרפיקאים, למשל, אנחנו רואים מצד אחד קיצוץ ומצד שני גיוס. במקום להעביר עובדים בתוך החברה הם מפטרים בעלי ניסיון ומביאים אנשים במשכורות נמוכות יותר. ניהול כוח האדם בעתון הוא מאוד לא מסודר".

יוסי בר-מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב, אמר לוואלה ברנז'ה כי בכוונתו להביא במהלך הימים הקרובים לאישור הנהלת האגודה את ההצעה לתמיכה בוועד. "אין לי ספק כי ההנהלה תאשר את הקצאת המשאבים למען עובדי הארץ", הוא אומר. "אנחנו לא רק נכסה את ימי העבודה שיפסידו העובדים שישבתו, אלא גם נעניק לכל אחד מהעובדים ייעוץ משפטי פרטני שיעמוד לרשותו במידה ויפגעו זכויותיו בעקבות המהלך". את ועד עיתונאי הארץ מייצג אל מול הנהלת העיתון עו"ד אילן בומבך, היועץ המשפטי של אגודת העיתונאים בת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully