וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אדלסון ניסה להפטר ממני "בשל בגידה בישראל"

29.1.2012 / 22:31

בראיון לניו יורק טיימס טען רה"מ לשעבר כי "ישראל היום התקיף אותי ברשעות, על בסיס יום-יומי" בשל מה שאדלסון ראה כ"בגידה בישראל"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טוען כי בעל השליטה בעיתון "ישראל היום", המיליארדר שלדון אדלסון, פעל על מנת "להיפטר ממנו בשל בגידה בישראל". את הדברים אמר אולמרט לעיתון ניו יורק טיימס, ולדבריו הם נמסרו לו ממקור בכיר בממשל האמריקאי.

בכתבת פרופיל שפירסם אמש (שבת) העיתון על אדלסון תחת הכותרת "האיש מאחורי הכסף של גינגריץ'" (ניוט גינגריץ', המתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית) נסקרה בין היתר מעורבותו של אדלסון, אשר הונו מוערך בכ-22 מיליארד דולר, בפוליטיקה הישראלית וכן עסקיו בישראל. לכתבה התראיין גם אולמרט, שתואר בכתבה כמי ש"טעם מנחת זרועו של הטיפול בעיתון ישראל היום בפוליטיקאים שאינם עומדים בציפיות של אדלסון". לפי אולמרט, יחסי הידידות בינו לבין אדלסון התערערו לאחר ניסיונותיו לבוא במשא ומן עם הפלסטינים.

"מיד לאחר מינויי לראש ממשלה ביקש ממני אדלסון להיפגש עמו ועם אשתו מירי", סיפר אולמרט לניו יורק טיימס בראיון שנתן מישראל. "העיתון כבר היה בידו, והוא התקיף אותי ברשעות, על בסיס יום-יומי.

"לקראת סיום הפגישה שאלתי אותו: 'אינך מתבייש במה שהעיתון שלך עושה לראש ממשלה בישראל?', בתגובה הוא ענה שאינו קורא עברית", אמר אולמרט והוסיף: "אשתו מירי אמרה לו 'אני כן קוראת את השפה, ואנחנו מאוד אגרסיביים כלפיו".

אולמרט הוסיף כי בכיר בממשל האמריקאי סיפר לו כי שלדון אדלסון הפעיל גם את כוחו בממשל על מנת לפעול לפיטוריה של מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס ו"להיפטר ממר אולמרט", כך לפי הניו יורק טיימס, וזאת בשל מה שאדלסון ראה כ"בגידה בישראל".

הניו יורק טיימס תיאר את אדלסון בכתבה כמי שהקים את העיתון "ישראל היום" בשנת 2007 על מנת לתת ביטוי ל"דעותיו השמרניות בתוך ישראל", וכי העיתון נתפס כתומך בראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully