וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ביקורת התקשורת לדבורית שרגל

29.1.2012 / 18:41

כותבת הבלוג "ולווט אנדרגראונד" זכתה בפרס של "האגודה לזכות הציבור לדעת" בזכות מה שהודר ע"י האגודה "האומץ לחשוף ולהעיר בפני עמיתים לשעבר את אי דיוקם ואת הטיותיהם"

דבורית שרגל, כותבת הבלוג "ולווט אנדרגראונד" , זכתה בפרס ביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ', המוענק זו השנה ה-12, בגין תרומה משמעותית לביקורת התקשורת בישראל. הפרס, על סך 5,000 דולר, יוענק לה בטקס של "האגודה לזכות הציבור לדעת" שיתקיים ב- 26 בפברואר, בבית סוקולוב בת"א. בפרס בחירת הקהל זכתה איילת שקד, יו"ר אגודת "ישראל שלי". בין הזוכים בשנים קודמות נמנים עורך ישראל היום עמוס רגב, עורך "חדשות מחלקה ראשונה" יואב יצחק, הפובליציסט חגי סגל והעיתונאי קלמן ליבסקינד.

"כתיבתה של העיתונאית (לשעבר) דבורית שרגל מציגה מסירות והשקעה עצומה באופן יוצא דופן לביקורת התקשורת הישראלית", נכתב בנימוקי הוועדה. "הביקורת המושמעת מדי יום בבלוג, הן ע"י הכותבת והן ע"י כותבים אורחים, הופכת לא פעם לשיח בקרב העוסקים בתחום ומשפיעה על התנהלותם. במיוחד ראויה להערכה הסקירה היומית שלה את רוב העיתונות. ניתוחה מעמיק, משווה בין כלי תקשורת שונים ומהווה תרומה חשובה לעוסקים בתחום.

"האומץ לחשוף ולהעיר בפני עמיתים לשעבר את אי דיוקם ואת הטיותיהם, ללא מורא, ללא משוא פנים וללא תמורה - בכך תורמת הגב' שרגל תרומה משמעותית לביקורת התקשורת. על כל האמור לעיל נבחרה על ידינו גב' שרגל כזוכה בפרס לשנת תשע"ב", כתבו השופטים.

שרגל כותבת את הבלוג "ולווט אנדרגראונד" מאז שנת 2005 והוא כולל סקירה יומית של העיתונות היומית משולבת בביקורת על אמצעי התקשורת ועל הליך הסיקור העיתונאי. שרגל, לשעבר עורכת ב"זמן תל אביב", סגנית עורך "רייטינג" ועורכת האתר תפוז, כתבה את הבלוג תחת מעטה אנונימיות בחצי השנה הראשונה. כיום פועל הבלוג באופן עצמאי.

"אני מאושרת, מופתעת ומודה לשופטים", אמרה שרגל לאחר ההודעה על הזכייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully