וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה ביטלה את תמלוגי HOT

30.1.2012 / 13:16

הוועדה אישרה את בקשת משרד התקשורת לבטל את תמלוגי החברה. סמנכ"ל HOT: "על התמלוגים לעבור מהעולם"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (שני) את בקשת משרד התקשורת לבטל את תמלוגי חברת הכבלים HOT בשנת 2013. ביולי האחרון אישרה ועדת הכלכלה לקבוע את תמלוגי הכבלים לשנת 2012 על 1.75% ואלה עוגנו בהוראת שעה.

ההחלטה על התקנות החדשה הינה חלק מהסדר פשרה שהתגבש בעקבות עתירות לבג"צ שהגישו חברות התקשורת. אישור התקנות כרוך בוויתור של המדינה על ההכנסות מהתמלוגים בשנת 2013. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) שעמד בראש הישיבה ציין כי ועדת הכספים, שדנה בתמלוגים שמשלמת חברת yes, למדינה טרם אישרה את ההסכם שהתגבש בבית המשפט.

התמלוגים לשנת 2012 שעומדים על 1.75% כחלק מהסדר הפשרה כבר עוגנו בהוראת שעה. לדבריו, משרדי האוצר והתקשורת כבר הודיעו לבית המשפט שהם מקבלים את הסדר הפשרה, בכפוף לאישור ועדות הכנסת.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניצן חן, אמר כי עוד בטרם הושגה הפשרה קראה המועצה להקל בתמלוגים שמשלמות חברות הכבלים והלוויין. "על החברות מוטלות חובות רגולטוריות להשקעה של 8% מההכנסות בהפקות מקור שגורמת לנטל כלכלי, והפחתת התמלוגים תאפשר לרגולטור לדרוש מהחברות עוד מטלות לטובת ההפקה המקורית", אמר חן. סמנכ"ל התוכן והרגולציה של הוט, עו"ד יורם מוקדי אמר בדיון כי "כולם מסכימים שהתמלוגים צריכים לעבור מהעולם". הוא אף ציין כי HOT עדיין משלמת לאוצר כספים עבור התשתית בה היא משתמשת.

הוועדה אישרה כאמור את בקשת משרד התקשורת ללא מתנגדים או נמנעים, כאשר ח"כ וקנין, ח"כ רוברט אילטוב וח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ הצביעו בעד התיקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully