וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים בקול ישראל: הרדיו התעלם בבוטות מביטול מינויו של מיקי מירו

30.1.2012 / 22:11

גורמים בתחנה: ההמלצה להעמיד לדין את המנהל לשעבר סוקרה בהרחבה, "אבל כשבית המשפט מבטל את המינוי של המנהל הנוכחי - זה לא חדשות". רשות השידור: לא ניתנה הנחיה בנושא

גורמים בקול ישראל טוענים שהנהלת רשות השידור והנהלת הרדיו התעלמו באופן בוטה מפרשת ביטול מינויו של מיקי מירו בשבוע שעבר לתפקיד מנהל קול ישראל. לטענת הגורמים, אף שביטול המינוי סוקר בהרחבה בכלי תקשורת אחרים, לא ניתן לו כל ביטוי ברדיו – ולא משיקולים עיתונאיים.

בית הדין לעבודה בירושלים ביטל ביום חמישי האחרון את מינויו של מירו לתפקיד, חצי שנה לאחר שנקבע, וזאת בשל הליך מכרז לא תקין. עד לצאת המכרז, ממשיך מירו לשמש בתפקיד, כמינוי זמני.

"כאשר המשטרה המליצה להעמיד לדין את מנהל קול ישראל לשעבר אריה שקד, הם לא חשבו פעמיים אם לפרסם על זה ידיעה או לא", אומר לוואלה ברנז'ה עיתונאי בקול ישראל. "אבל כאשר בית משפט מבטל את המינוי של המנהל הנוכחי – פתאום זה לא חדשות". מנהל הרדיו הקודם, שקד, חשוד כי ניסה לטרפד את מינויו של מנכ"ל רשות השידור הנוכחי יוני בן-מנחם, מקורבו של מירו, באמצעות הדלפת תוצאות מבחני הפיל"ת שערך.

"רואים ברדיו משאב שלהם"

גורם אחר ברדיו מסביר כיצד פועלים הדברים. "כל אייטם שעוסק ברשות השידור צריך לקבל אישור, או של מנהל הרדיו או של מנכ"ל הרשות. זה הנוהל. במקרה הזה, אלה מירו עצמו ובן-מנחם", הוא אומר. "כשהמשטרה תפסה את שקד הם מיהרו להיכנס בו, הייתה כתבה ביומן הצהריים של עדי מאירי ודיווח בחדשות. נכון שהיא אמונה על סיקור אגף החקירות, אבל ברור שהיא לא העלתה כתבה על המנהל הקודם של הרדיו על דעת עצמה".

"יש דעה די רווחת לפיה רשות השידור לא צריכה לסקר את מה שמתרחש בה ונוגע לאנשים שעובדים בה", הוא מוסיף. "או שאתם מפרסמים כל ידיעה חשובה, או שאתם מתעלמים מהכל באופן גורף. אי אפשר לעשות איפה ואיפה וכן לפרסם על אנשים מסוימים דברים שמביכים אותם, ועל אחרים, שהם חלק מההנהלה הנוכחית – לצנזר", דברי הגורם ברדיו.

"ביטול מינויו של מירו הוא החלטה משפטית דרמטית ויש לה השלכות, לא לחינם זה פורסם בכל כלי התקשורת", אומר העיתונאי. "הם החליטו שנגד אריה שקד יהיה בליץ תקשורתי, אבל מידיעה דרמטית כזו על החלטת בית הדין הם מתעלמים? זה צורם. זה מראה על התפיסה של ההנהלה את הרדיו - הם רואים בו משאב שלהם, לא משאב ציבורי".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "מנהל הרדיו של קול ישראל, מיכאל מירו, לא הנחה את עורכי החדשות שלא לשדר את הידיעה על החלטת בית הדין בעניין ביטול המינוי, ולא הובאה בפניו כל בקשה כזו מצד עורכי החדשות. במקרה של אריה שקד, הנחה מנהל הרדיו מיקי מירו לאחר פניית כתבים ועורכים של הרדיו, לסקר את הנושא באופן ענייני וקצר". עוד נמסר כי מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, לא היה מעורב בקבלת ההחלטות באשר לסיקור, בשני המקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully