וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מנסה להשמיץ את מיקי גורדוס?

31.1.2012 / 13:40

אחד משכניו של "קשבנו" הנאבק לפינוי האנטנות בהן נעזר גורדוס, הפיץ את תמונתו וטען כי הוא מרגל. גורדוס תבע את השכן וטען כי מדובר בהפצת לשון הרע

איש קול ישראל הוותיק, מיכאל (מיקי) גורדוס הידוע בכינוי "קשבנו", נאלץ להתמודד בתקופה האחרונה עם סכסוך שכנים פומבי הסובב סביב הציוד המשמש אותו בתפקידו כקשב קול ישראל ב-44 השנים האחרונות. העיתונאי הוותיק, שעל גג דירתו מוצבות דרך קבע אנטנות וצלחות לוויין גדולות המשמשות אותו להאזנה, הגיש נגד אחד משכניו תביעה על סך 200 אלף ש"ח בגין לשון הרע. השכן, כך לפי גורדוס, מנהל נגדו מסע הכפשות עקבי ומפיץ ברבים כי האנטנות שעל גג דירתו מפיצות קרינה וגורמות למחלת הסרטן. עריית תל-אביב, יש לציין, אישרה בעבר כי כיוון שהאנטנות רק קולטות ואינן משדרות – לא נשקפת מהן סכנת קרינה.

גורדוס (67) נחשף במשך השנים באמצעות ציוד האזנה והאנטנות שעל גג ביתו לאינספור שידורי קשר ורדיו מרחבי העולם, רבים מהם הקנו לו חשיפות בלעדיות ופרסומים ראשונים של מידע רגיש. כך למשל, היה לעיתונאי הישראלי שחשף בשנות ה-70 את חטיפת מטוס אייר פראנס שהובילה למבצע יונתן, ואת פלישת צבא עיראק לכווית שהובילה למלחמת המפרץ.

אחדים משכניו של גורדוס ומבעלי הדירות בבניין שבו הוא מתגורר בתל-אביב מנסים מזה זמן להביא לפינוי של האנטנות וצלחות הלויין שעל גג ביתו בשדרות ח"ן, וזאת בנימוק שהן פוגעות בערך הדירות ומקשות עליהם להשכירן. אחד השכנים, שמאס בניסיונות הפינוי, החל לפני מספר חודשים לתלות ברחבי הבניין והרחוב מודעות ושלטים בגנותו של גורדוס, חלקם נשאו את תמונתו, ובהן האשים אותו בריגול, בהפצת מחלת הסרטן ובמתן שוחד לעיריית תל אביב.

לאחר שגורדוס ניסה לשכנע את השכן ללא הצלחה כי אין ממש בטענות, הוא החליט להגיש נגדו תביעה בגין הוצאת דיבה ולשון הרע. "הקורא הפשוט וההדיוט, אשר איננו בקיא ברזי הטכנולוגיה, עשוי להאמין כי התובע אכן מסכן ביודעין את התושבים באמצעות הפצת קרינה הגורמת לסרטן", נכתב בכתב בתביעה שהוגש לבית השלום בתל אביב, באמצעות עו"ד חן מאירי. "נסיבות הפרסום והפצת דברי לשון הרע והכזב הפוגעני החמורים במיוחד באופן כה בוטה ורחב, נעשו ללא כל הצדקה, ללא שיהא בהן אמת ולאחר שנבדקו והופרכו. הם גרמו ועוד גורמים לתובע נזקים רבים שכן התובע הינו אדם מוכר ובעל מוניטין רב, אשר אחד מנכסיו העיקריים הינו שמו הטוב ואשר הקדיש את כל חייו לעשייה זו שאין דומה לה במדינה", נכתב בתביעה.

גורדוס תובע, כאמור, 200 אלף ש"ח מהשכן ודורש מבית המשפט להורות לו לפרסם מודעות התנצלות ותיקון על הדברים שפרסם עליו ולתלות אותן באזור בו הוא מתגורר, וזאת באותו האופן שבו פרסם את הדברים. עורכת דינו מסרה כי הנתבע "שם לו למטרה להשמיד עמל חיים חשוב, כאשר הוא מבקש לייחס למרשי הפצת מחלת הסרטן". לטענתה, קווי השידור חובלו בזדון באמצעות תקיעת מסמרים בכבלים ובקווי המתח המניעים את האנטנות ומאפשרים לצלחות להשלים את סיבובן.

הנתבע, הרצל ברנדס, אמר בתגובה: "כל הדברים יתבררו בבית המשפט. גם אני תובע אותו לשון הרע, הוא בעצמו כתב שלטים שמשמיצים אותי בחזרה כדי להשתיק אותי. עיריית תל אביב צריכה להוציא צו הריסה לציוד הזה כי אין לו רישיון. הם טוענים שיש על זה חוק התיישנות אבל זה לא יפתור את הבעיה שהן גורמות. הוא טוען שפגעתי לו באנטנות, זה לא נכון. קראתי לרשויות לבוא ולבדוק את רמת הקרינה אבל הם לא הגיעו. יש שם קרינה כי הוא לא רק קולט שידורים, הוא גם משדר משם. הוא אומר שהוא מקושר בממשלה ובמשרד הביטחון ולכן אי אפשר לפעול נגדו, ואפילו יש הקלטות של זה ואני אציג אותן בבית משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully