וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בעלי השליטה במעריב הפרו את תקנון החברה?

1.2.2012 / 9:23

עו"ד אלעד מן, בעל מניות מיעוט בחברה, דורש מהרשות לניירות ערך לבדוק האם הבעלים גייסו אנשי תוכן לעיתון מעל לראשו של העורך הראשי

האם התנהלותם של בעלי השליטה במעריב שלאחר עסקת הרכישה של IDB הפרה את תקנון חברת "מעריב החזקות"? עו"ד אלעד מן, בעל מניות מיעוט בחברה, טוען שכן – ודורש ממחלקת התאגידים ברשות לניירות ערך לבדוק את הנושא. הזרז לפנייתו של מן היה ראיון שהעניק עורך מעריב הקודם, אבי משולם, למגזין "פירמה" של עיתון גלובס.

בריאיון אמר משולם, כי לא חש בנוח עם פעולות שנעשו בלא ידיעתו במחלקת התוכן של העיתון על ידי בעל השליטה החדש נוחי דנקנר, מנכ"ל IDB חיים גבריאלי והעורך הנכנס ניר חפץ. אלה פעלו לגיוס אנשי תוכן חדשים לעיתון במשך שבועות בטרם סיים את תפקידו. "הבהרתי למי שהיה צריך שאינני חש בנוח", אמר משולם בריאיון. "באותה עת קיבלתי מהם תגובות והבטחות שהניחו את דעתי, ודרכי העבודה אכן השתנו כמובטח. עד שנפרדנו", אמר. משולם עזב רשמית את מעריב בסוף אוגוסט האחרון, עסקת הרכישה של העיתון הושלמה כשלושה חודשים קודם לכן.

בפנייה לרשות לניירות ערך מצוטט תקנון החברה: "לעורך הראשי מוקנית האחריות והסמכות הבלעדית על עובדי המערכת לרבות עורכים, עורכי משנה, כתבים ועיתונאים אחרים, וכן אנשי מנהלה ומערכת המועסקים על ידי העיתון. העורך, או מי שהוסמך על ידו, יהיו אחראים להעסיק את עובדי המערכת, לקבוע את שכרם ותנאי עבודתם, לפקח עליהם, לתת להם הוראות, להעבירם ממחלקה למחלקה ולפטרם", נכתב בתקנון מעריב.

לדעת מן, המצב אותו תאר משולם בריאיון מהווה הפרה של התקנון. "ככל שאכן יש ממש אמת בדברים, הרי שלכאורה מתקיימת הפרה חמורה של תקנון החברה ושל חובות זהירות ואמון מצד נושאי המשרה המעורבים כלפי החברה, והדבר מקים לה לכאורה עילות תביעה אפשרית נגדם", כתב לרשות, וביקש שתבחן את דבריו של משולם.

"אין בכוונתי לנגד את החברה בכל מחיר או הזדמנות וכפי שניתן ללמו דממכתביי והצבעותיי באסיפות - אינני נוהג כך", מציין מן. "אולם שורת הנושאים והמקרים המתארכת מעידה על שיבושים בהתנהלות התקינ השל התאגיד".

עוד צוינה בפנייה סוגיית חובו של עיתון מעריב למועצת העיתונות, חוב העומד על סך של 90 אלף שקלים, אותו הוא מסרב לשלם בנימוק כי מצבה הכלכלי של החברה לא מאפשר זאת. עורך העיתון ניר חפץ אמר בעבר כי הוא אינו יכול לאשר את העברת הכסף "מסיבות מוסריות". פניותיו של מן למעריב בבקשה לקבל מידע על אופן ההתנהלות בנושא נענו בשלילה. "החברה אינה סבורה כי העברת המידע המבוקש תקדם את טובתה", ענה לו נציג מעריב החזקות, שטען כי אין לבעל מניות מיעוט בחברה זכות לקבל מידע מסוג זה.
במעריב סירבו להגיב לטענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully