וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים יבחן את חוקיות הדרת הנשים ברדיו קול ברמה

1.2.2012 / 13:01

בדיון בכנסת, ממנו נעדרו נציגי קול ברמה, הוחלט לבדוק את חוקיות ההסדר שהגיעה אליו הרשות השנייה עם התחנה, שלא מעלה נשים לשידור. קול ברמה: ההתרעה לדיון הייתה קצרה מדי

סוגיית הדרת הנשים ברדיו קול ברמה תועבר לבחינתו של משרד המשפטים, כך הוחלט בכנסת הבוקר (רביעי) בדיון שערך הצוות הבין משרדי למניעת הדרת נשים בראשות השרה לימור לבנת. בדיון השתתפו בין היתר נציגי משרד התקשורת והרשות השנייה, אולם נציגי הרדיו לא הגיעו לדיון.

זה חודשים ארוכים מנהלת מועצת הרשות השנייה מאבק נגד מדיניות התחנה, שלא להעלות נשים לשידור, וזאת כיוון שהתחנה פועלת מכוח זיכיון של המדינה ומשדרת על תדר בבעלות המדינה. מדיניות האיסור הגורף על העלאת נשים לשידור קיימת מאז יומה הראשון של התחנה, המזוהה עם מפלגת ש"ס. במהלך החודש הקרוב צפוי להתקיים לתחנה שימוע נוסף בנושא ברשות השנייה.

במסגרת המאבק הגיעה הרשות להסדר עם התחנה, לפיו תושק רצועה חד-שבועית בת שעה, שבה ישדרו נשים עבור נשים, אולם כעת נטען כי אין ודאות כי ההסדר חוקי. "כל הסדר שמאפשר לתחנת רדיו המשתמשת במשאב ציבורי להחרים נשים, ולא מאפשרת להן להתבטא באופן חופשי, הוא הסדר שערורייתי", אמרה בדיון השרה לבנת. "על משרד המשפטים לבחון את חוקיות ההסדר שהגיעה אליו הרשות השנייה עם תחנת הרדיו".

נציגי הרדיו, כאמור, לא הגיעו לדיון. גורם בתחנה אמר לוואלה! ברנז'ה כי הסיבה היא שהזימון נשלח אליהם 18 שעות בלבד לפני זמן ההגעה, אולם גורם בכנסת אמר שהזימון נשלח מספר ימים קודם לכן.

הדרת הנשים בתחנה עוררה עליה זעם רב. בין אלה שיצאו נגד המדיניות היה גם חבר הכנסת אורי אורבך, שהודיע כי הוא מחרים את התחנה: "כל עוד עומדת בעינה החלטתם המחוצפת והשוביניסטית, שנשים לא עולות לשידור בתחנה, גם קולי שלי לא יישמע שם", כתב אורבך בבלוג שלו. כמו כן הודיעה עמותת "לדעת" כי תגיש עתירה לבג"צ נגד הדרת הנשים בתחנה.

ברדיו קול ברמה טוענים כי קהל מאזיני התחנה מורכב בעיקר מאוכלוסייה חרדית, אשר אין לה עניין לשמוע נשים בשידורי הרדיו. התחנה הציגה בעבר בפני הרשות השנייה סקר, לפיו אם תעלה נשים לשידור תרד רמת האזנה לה.

מקול ברמה נמסר בתגובה: "בעקבות ההתרעה הקצרה שקיבלנו על קיום הדיון, נבצר מאיתנו לקחת בו חלק. נשמח להגיע לדיון נוסף בנושא במשרד התרבות כל אימת שנידרש ונקרא, ובלבד שנקבל זמן הערכות סביר ושווה לשאר המוזמנים. לצערנו הרב הוזמנו לדיון בהתרעה של פחות מ-24 שעות בלבד, בקשתנו לדחות את המועד על מנת שנוכל להיערך אליו נתקלה בסירוב. יש לציין כי הגופים האחרים שהוזמנו, השואפים לכפות על ציבור החרדי את הלכותיהם ומנהגיהם, קיבלו את הזמנתם להשתתף ימים רבים לפני מועד הדיון. עובדה זו מחזקת את ההשערה כי הזמנתנו לדיון זה לא נועדה כדי להאזין לנו באמת, כי אם לצרכי פרוטוקול בלבד".

"תחנת הרדיו קול ברמה מתנהלת מול הרשות השנייה ועושה זאת באופן שוטף ועקבי. בחודש הקרוב צפוי להתקיים שימוע מול מועצת הרשות, במסגרתו התחנה תביע את עמדתה הרשמית המגובה בסקרים ונתונים אחרים", תגובת התחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully