וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות נגד אורי משגב, טייק 2

1.2.2012 / 16:06

ארגון צו פיוס פירסם באנר ב-ynet, המפנה למאמר שכתב אורי משגב, שפוטר מידיעות אחרונות לאחרונה. תוך זמן קצר הוסר הבאנר "בהוראה מגבוה". משגב: "הם מפחדים ממני הקטן?"

אתר ynet מבית ידיעות אחרונות הסיר מהעמוד הראשי באנר ממומן של "צו פיוס", כיוון שפורסם בו טור אורח של עיתונאי ידיעות אחרונות לשעבר, אורי משגב, אשר התבטא כנגד העיתון והקבוצה כמה פעמים מאז פוטר.

לאתר "צו פיוס" הסכם מסחרי עם ynet, במסגרתו מקודם כל יום, במשך ארבע שעות, באנר המפנה לאחד מהמאמרים באתר. שיתוף הפעולה הזה נמשך מזה שנה וחצי. הבוקר הופיעה באתר ההפניה לטורו של משגב, אך תוך מספר דקות היא ירדה מהאוויר.

"שלחנו להם את תוכן הטור כרגיל, כפי שאנחנו עושים בכל יום", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם באתר צו פיוס. "הבאנר אכן עלה לאוויר, אך תוך זמן קצר הם יצרו אתנו קשר ואמרו שהם קיבלו הוראה מגבוה להסיר את זה. לפי מה שהבנו מהם, זה לא היה נתון בכלל להחלטת האתר". ב-ynet הבטיחו לצו פיוס שעות באנר חלופיות ביום שבת.

גורם המעורה בפרטים הסביר כי ההחלטה להסיר את הבאנר לא היתה של אנשי ynet, אלא מדובר במה שכינה "החלטה מגבוה". ynet שייכת לידיעות תקשורת ובעל השליטה בה הוא נוני מוזס, המו"ל של עיתון ידיעות אחרונות. גורמים בעיתון סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי במערכת העיתון רואים את משגב כמי שפועל להשמצתם מאז פוטר ממנו לפני כחודש.

מבדיקה עולה כי בפעולתם לא הפרו ynet את ההסכם עליו הם חתומים עם צו פיוס. ההסכם מתיר לאתר לפסול תוכן שמועבר להם לקידום, וזאת בכפוף לשיקול דעתם.

צו פיוס: "לא היתה הפרת הסכם, אך צר לנו"

באתר צו פיוס כותבים באורח קבע העיתונאית לינוי בר גפן, עורך "במשפחה" הרב משה גרילק ותמר זנדברג. לאחרונה הצטרפו אליו גם העיתונאי ירון טן ברינק, הפרשן הפוליטי יעקב אייכלר ועוד. משגב פרסם באתר את מאמרו על תקן מאמר אורח. בתגובה להסרת הבאנר למאמרו כתב משגב בחשבון הפייסבוק שלו: "הלוואי שהם היו מפחדים מאלוהים, או ממאמיניו, אבל מתברר שהם מפחדים מאורי משגב הקטן. מישהו אמר ג'יזס?!"

"הצטערתי לגלות שאלוהים קיבל עזרה לא צפויה מצמרת ידיעות אחרונות", אומר משגב לוואלה! ברנז'ה. "על פי הסקר האחרון של מכון גוטמן, הוא נהנה גם כך מתמיכה מוצקה למדי. אני מפנה את גולשי האינטרנט לאתר של 'צו פיוס', למאמר אחר שפרסמתי בנושא בעמוד הדעות של הארץ או לחשבון הפייסבוק שלי. נכון לרגע זה שם עוד מותר לקרוא את מה שיש לי להגיד".

בתגובה לטענה כי הוא עוסק בהשמצת העיתון אמר משגב כי "נשארו לי חברים רבים ב'ידיעות' ואני ממש לא עוסק בהשמצתו. את כל מה שהיה לי לומר על התנהלות צמרת העיתון אמרתי בצורה עניינית ומכובדת, תחת שמי ומבלי להסתתר מאחורי שמו קוד אנונימיים".

עורכת אתר צו פיוס, עינת ברזילי, מסרה בתגובה לדברים: "לצערנו, בחרו אנשי ynet להסיר את הטור המסקרן והמעניין של אורי משגב. אנחנו נאלצים לכבד את ההסכמים עמהם ואיננו טוענים להפרתם, אך עם זאת מצרים על כך שהאתר בחר למנוע מהגולשים לקרוא את את טורו של משגב שיכול להעשיר את עולמם".

תגובות ידיעות אחרונות ואתר ynet לדברים טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully