וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: חדשות 2 הפרה צו איסור פרסום בפרשת תאיר ראדה

1.2.2012 / 17:37

הכתב יוסי מזרחי חשף אמש במהדורה המרכזית את פרטי הסכם הפשרה עם משפחת ראדה, שהותרו לפרסום רק היום. הנהלת בתי המשפט פנתה ליועץ המשפטי לממשלה

הנהלת בתי המשפט הגישה ליועץ המשפטי לממשלה תלונה נגד חברת החדשות של ערוץ 2 וכתב החברה בצפון, יוסי מזרחי, בגין הפרה חמורה של צו איסור פרסום בפרשת תאיר ראדה במהדורת החדשות המרכזית ששודרה אתמול.

אתמול (שלישי) הוזמנו כתבי הצפון למסיבת עיתונאים שתוכננה להיום בצהריים, ובה נמסרו להם פרטים על הסכם הפשרה במסגרתו כל הגורמים המעורבים בפרשה, למעט הרוצח רומן זדורוב, יפצו את הוריה של ראדה בסכום של כ-1.5 מיליון ש"ח. בפני העיתונאים הודגש אמש כי על כל פרטי ההסכם הוטל צו איסור פרסום גורף, על ידי נשיאת ביהמ"ש המחוזי בחיפה, השופטת בילהה גילאור. עוד הובהר כי הצו יוסר רק היום, עם תחילת מסיבת העיתונאים.

משום כך, כתבי הצפון נדהמו לגלות כי במהדורה המרכזית של ערוץ 2 חשף הכתב יוסי מזרחי את פרטי הסכם הפשרה. "כולנו שמרנו על צו איסור הפרסום, שמי שביקש אותו זה כל הצדדים המעורבים, ואף אחד לא יצא עם זה", סיפר לוואלה! ברנז'ה אחר מכתבי הצפון. "פתאום אנחנו רואים את יוסי מזרחי מעביר בשידור חי את הפרטים האלה. היינו בהלם מוחלט. אחד מכתבי המקומונים פנה לחברת החדשות והתלונן, הם אמרו לא שצו איסור הפרסום היה חלקי. זו שטות גמורה וזה לא פעם ראשונה שזה קורה".

גורם המעורה בפרטים סיפר כי כתבת של עיתון "הארץ", רויטל חובל, הגישה בקשה לאשר לפרסום חלק קטן מהפרטים, אך בית המשפט דחה את בקשתה. "זה מראה עד כמה הצו היה גורף, בניגוד למה שטוענים בחברת החדשות", אומר הגורם.

בעקבות השידור, במערכת בתי המשפט פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. "אנו רואים בחומרה רבה הפרה בוטה זו של צו איסור הפרסום", מסרו. את התלונה הגיש בשם מערכת בתי המשפט היועץ המשפטי עו"ד ברק לייזר.

חברת החדשות של ערוץ 2 והכתב יוסי מזרחי בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully