וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ישראל: שידורי רשת ב' מושבתים לשעה

7.2.2012 / 11:27

אגודת העיתונאים בירושלים משביתה את הרדיו, בשעה זו נערכת ישיבת ועדת הכלכלה שדנה בחוק רשות השידור

שידורי רשת ב' מושבתים בשעה זו למשך שעה, ויומן הצהריים של התחנה הסתיים מוקדם מהרגיל. במהלך שעה זו כן מפסיקים את עבודתם עם העובדים עיתונאי הטלוויזיה של הרשות.

את השביתה יזמה אגודת העיתונאים בירושלים, המייצגת עת עובדי רשות השידור וזאת במחאה על "הזכויות שנשללו מעיתונאי הרשות והעיכובים ביישום הרפורמה". המחאה תתקיים בדיוק באותה השעה בה תערך ישיבה של ועדת הכלכלה בכנסת אשר תדון בחוק רשות השידור.

במכתב ששלח הבוקר יו"ר האגודה דני זקן למנכ"ל הרשות הזכיר זקן גם הדרישה לפיצויי שכר ואי יישום הרפורמה. "במסגרת הצעדים הארגוניים, שבהם אנו נוקטים בשל דרישותינו לקבלת פיצוי השחיקה במשק, אי יישום הסכמי הרפורמה ונושאים רבים נוספים, הריני להודיעך, שהיום יום שלישי 7.2.12 בשעה 13:00 נכריז על הפסקת עבודה חלקית של העובדים העיתונאים ברשות השידור".

בהודעת אגודת העיתונאים נכתב כי "הצעד נועד להתריע על אי קידומם של פתרונות לשורת בעיות ובהן כאמור: אי קבלת פיצויי השחיקה של המגזר הציבורי, עיוותים בפנסיה הצוברת לעובדים ותיקים, נוהל עבודה פרטית, שעות נוספות מקוצצות ובעיקר לעובדי הרדיו והטלוויזיה בערבית ובעיקר העיכוב המתמשך ביישומם של הסכמי הרפורמה שנחתמו לפני שנה".
עוד ציינו באגודה כי המאבק נועד לקבלת פיצוי השחיקה שניתן לכל המגזר הציבורי במשק בשנים קודמות סך של 5% בעבר ו-7.25% לאחרונה, וכן הוספת תקנים לעיתונאי הרשות. נציגי העובדים מזהירים כי אם לא ינוהל עמם משא ומתן בנושא, הם יחלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים. במקביל, אומרים באגודה, החלו נציגי העיתונאים לנקוט בהליכים משפטים למימוש הסכמים שלא מקויימים.

בנוסף ועדי העיתונאים הנחו את העיתונאים ברשות שלא לעבוד בשעות עבודה מעבר למכסת השעות הנוספות המוגדרות, וזאת לאחור קיצוצים בהיקף של 15% בהיקף השעות הנוספות לעיתונאים מחודש ספטמבר. ברשות השידור סרבו להגיב או לענות על שאלות על ההליכים אל מול הוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully