וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות ל-CNN ופוקס: חיים סבן ודיסני במגעים להקמת ערוץ חדשות

רויטרס

7.2.2012 / 12:59

רשת השידור בשפה הספרדית יוניוויז'ן מעוניינת לחדור לשוק ההיספנים דוברי האנגלית עם הערוץ, דיווח "ניו יורק טיימס"

חברת וול סטריט במגעים עם יוניוויז'ן, רשת הטלוויזיה האמריקאית דוברת הספרדית, להקמת ערוץ חדשות בכבלים באנגלית שיתחרה ב-CNN ופוקס, כך דיווח "ניו יורק טיימס". המגעים נמצאים בשלב מתקדם, והודעה על השקת הערוץ צפויה להתבצע תוך זמן קצר. יוניוויז'ן נשלטת על ידי חיים סבן ו-TPG, חברת ההשקעות הפרטיות.

הערוץ החדש ישלב את המשאבים של ערוץ החדשות של דיסני, ABC ניוז, ואת חטיבת החדשות של יוניוויז'ן, ויהיווה מתחרה בסדר גודל של ערוצי החדשות הגדולים בכבלים, כמו MSNBC ו-CNN. קהל היעד יהיה היספנים דוברי אנגלית בארה"ב - אחת הקהילות מהירות הצמיחה ביותר, המהווה 82% מכלל הקהילה ההיספנית בארה"ב. מקורבים דיווחו ל"ניו יורק טיימס" כי הערוץ יתחרה ראש בראש ב-CNN. הוא יאפשר ל-ABC ניוז, שהוא ערוץ חדשות מסוג ברודקאסט (רשת ארצית המשודרת בחינם, בניגוד לערוץ כבלים), להפחית עלויות משותפות וליהנות מדמי המנוי שערוצי כבלים גובים.

הפצת הערוץ ברשתות הכבלים תתבסס על עוצמתה של דיסני, שהיא גם הבעלים של ערוצי הכבלים ESPN, ABC פמילי ואחרים.

ABC ניסתה להקים בעצמה ערוץ חדשות בכבלים אולם נכשלה. יוניוויז'ן הראתה לאחרונה עניין בכניסה לתחום התוכניות באנגלית, והוסיפה כותרות באנגלית לטלנובלות הפופולריות שלה באחרונה. החברה מתכננת גם להשיק ערוץ חדשות בספרדית. היא נהפכה בתחילת 2011 לרשת הארצית הרביעית בגודלה בארה"ב מבחינת מספר צופים.

יוניוויז'ן נרכשה על ידי סבן וקבוצת משקיעים הכוללת את TPG ב-2006 תמורת 12.6 מיליארד דולר. דיסני היא שותפה ותיקה לעסקים של סבן, שמכר לה את ערוץ פוקס פמילי שהקים בשיתוף ניוז קורפ ב-2001 תמורת 5.3 מיליארד דולר, עסקה שהפכה אותו למיליארדר ואחד מאילי המדיה הגדולים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully