וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ברמה: מי הפסיק את יום השידורים "נגד כפייה חילונית"?

7.2.2012 / 14:39

ברשות השנייה טוענים כי הם אלו שהביאו להפסקת יום השידורים המיוחד בתחנה, אולם בתחנה טוענים כי דווקא מצבו הבריאותי של הרב אלישיב הוא הסיבה

ימים טרופים עוברים על תחנת הרדיו החרדית קול ברמה. לאחר שהוחלט בכנסת להעביר את סוגיית הדרת הנשים בתחנה לבחינתו של משרד המשפטים, בחרו אנשי קול ברמה לצאת אמש (שלישי) בקמפיין שכלל יום שידורים מיוחד שיעסוק במה שמכנים בתחנה "כפייה חילונית ברדיו", כלומר, הצעדים האחרונים שנועדו לאלץ את התחנה לאפשר העלאת נשים לשידור. אולם יום השידורים בוטל זמן קצר לאחר שהחל. מדוע? תלו את מי שואלים.

בהודעה לתקשורת שהוציאה התחנה אמש לקראת יום השידורים המיוחד בסימן "די לכפייה החילונית", נמסר כי "הדיון כבר מזמן ירד מהפסים המקצועיים והפך לפוליטי גרידא. חשוב להדגיש כי כפי שאנו נגד כפיה חרדית על אורח החיים החילוני, כך ייטב אם הציבור החילוני לא יכפה עצמו על תחנה שנועדה, החל מיום הקמתה ועל פי תנאי הזיכיון, למגזר החרדי בלבד".

"בניגוד לקווי האוטובוס הציבוריים או למדרכות הולכי הרגל, כאן מדובר במשאב ייעודי למגזר החרדי ואלו שלא מעוניינים להאזין יכולים לעבור לעוד כ-18 תחנות אזוריות אחרות בישראל", מסרו בתחנה, והשיקו את יום השידורים במהלכו העלו לשידור אנשי ציבור ומאזינים.

כללי הרשות השנייה קובעים כי לתחנת הרדיו אסור לנצל את במת השידורים שלה על מנת לקדם את עמדתה אל מול הרגולטור. וזמן קצר לאחר תחילת השידורים פנה מנכ"ל הרשות מנשה סמירה לאבי מימרן, מנהל התוכניות של התחנה שגם הגיש את יום השידורים, ודרש ממנו להפסיק את השיחות שנערכו בתחנה בנושא ולהוריד את הקמפיין מהאוויר.

"במסגרת השידורים של תחנת "קול ברמה" שולבו אתמול שיחות עם מאזינים שעסקו בסוגיית השמעת נשים בשידורי התחנה", אומרים ברשות השנייה. "בעקבות פניית מנכ"ל הרשות הופסקו השיחות בנושאים אלה שכן חל איסור על ניצול במת השידורים של גוף משדר לצורך קידום ענייניו וצרכיו".
אולם בתחנת הרדיו טוענים כי לא היה ולא נברא. "המעבר בין יום השידורים המיוחד לגל הפתוח נבע מההידרדרות במצבו הבריאותי של הרב אלישיב" אומרים בתחנה, ומכחישים כי יום השידורים נפסק בגלל התערבותה של הרשות השנייה. "עד לרגע זה לא התקבלה במשרדי התחנה כל מכתב ממנכ"ל הרשות העוסק בסוגיה".

בתחנה טוענים התקבלה אצלם הנחייה במייל מהיועצת המשפטית של הרשות, לפיה יום שידורים מיוחד מסוג יכול להתקיים במידה ומובאות במהלכו כל הדעות הרלוונטיות משני צידי המתרס ולאורך יום השידורים העלתה התחנה ללא כל סינון עריכתי מאזינים שהביעו דעתם בעד ונגד. ברשות מכחישים ומדגישים כי היועצת המשפטית לא אישרה יום שידורים שכזה.

המאבק במדיניות התחנה מתנהל מאז דצמבר 2010, עת דרשו אגודת "לדעת" וארגוני נשים מהרשות השנייה לפעול להפסקת המדיניות אשר נוגדת את הזיכיון הממשלתי. הרשות השנייה אישרה את לוח השידורים של התחנה, אולם בהמשך אילצה אותה להקצות שעה בשבוע שבה ישדרו נשים. דיונים בנושא נערכו הן על ידי הצוות הבין משרדי למניעת הדרת נשים והן בוועדה לקידום מעמד האישה, בסופם נקבע, כאמור, כי משרד המשפטים יבחן את הסוגיה.

ביום חמישי הקרוב ייערך לתחנה שימוע במועצת הרשות השנייה, ובה תציג התחנה את עמדתה בעניין מינוי מנכ"ל חדש לתחנה ונושא השילוב והשמעת הנשים בתוכניות ובשידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully