וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים הקצתה 700 אלף שקל למאבק עיתונאי "הארץ"

7.2.2012 / 21:10

הסכום ישמש לכיסוי אובדן ימי עבודה, אם יחליטו עובדי העיתון לשבות בגלל צעדי ההתייעלות שנוקטת ההנהלה

עובדי עיתון "הארץ", המצויים בימים אלה בסכסוך עבודה עם הנהלת העיתון, יוכלו ככל הנראה לשבות בשקט, אם יידרשו לכך: הנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב אישרה הערב (שלישי) הקצאה של 700 אלף שקלים לטובת מאבק העובדים. הסכום יעמוד לרשותם אם יחליטו לצאת בצעדים ארגוניים – לרבות השבתת העיתון.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, אגודת העיתונאים עושה בשבועות האחרונים מאמצים כדי לגבות את ועד עיתונאי "הארץ", שהכריז על סכסוך עבודה לפני כשבועיים. הוועד הכריז על הסכסוך לאחר שרצף פגישות שערכו חבריו עם ההנהלה ועם מו"ל העיתון עמוס שוקן לא נשאו פרי. העובדים ביקשו להקפיא כמה מצעדי ההתייעלות, שכללו קיצוצים במחלקת הספורט של העיתון ובמערכות הגרפיקה של הארץ ודה-מרקר.

העובדים גילו כי אף שהובטח להם שהצעדים יוקפאו, בפועל הדבר לא קרה, וכי כמה עובדים פוטרו - ובמקביל גויסו עובדים חדשים. לאחר ההכרזה על סכסוך העבודה, התחייבה ההנהלה שלא לבצע צעדים ארגוניים חד-צדדים אל מול נציגות העובדים.

בישיבת הנהלת אגודת העיתונאים הוחלט כאמור להקצות סכום שיעמוד לרשות עובדי "הארץ", לשם כיסוי אובדן ימי עבודה עקב שביתה, במקרה שהיא תתקיים. בישיבת האגודה הוחלט כי אם סכום זה לא יכסה את העלות, תתאפשר הקצאה של סכומים נוספים. בישיבה הועבר דיווח על מצבה הכלכלי של האגודה, וממנו עלה כי הסכומים אותם מציעה האגודה לעובדים קיימים בקופתה.

נושא נוסף שעלה בישיבה היה בחירת יו"ר לאגודה. לתפקיד נבחרה יהודית יחזקאלי, והיא תחליף את אבי פז שפרש בחודש שעבר. פז הודיע במקביל כי בכוונתו לעזוב את עולם העיתונות. יחזקאלי תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד מאז קום אגודת העיתונאים בתל-אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully