וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן עונה לעובדים: לא נקטנו שום צעד חד-צדדי נוסף

9.2.2012 / 22:58

לאחר שהוועד הכריז על שביתה בתוך שבועיים, דחה המו"ל חלק מטענות העובדים וכתב להם: הציעו לנו כיצד להקטין את עלויות הייצור

מו"ל עיתון "הארץ", עמוס שוקן, פנה היום (חמישי) במכתב לעובדים, לאחר שהכריזו מוקדם יותר כי ישביתו את העיתון בתוך שבועיים מהיום, וזאת במסגרת סכסוך העבודה שעליו הכריז ועד עובדי העיתון. במכתב שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה, דחה שוקן כמה מטענות הוועד אל מול ההנהלה.

"הופתענו מאוד שבשיחה שהתקיימה היום [...] הועלו האשמות כאילו נקטנו בצעדים חד צדדיים נוספים גם במהלך הפגישות האחרונות בינינו מבלי ליידע את הוועד", כתב שוקן לעובדים. "בשיחה לא ניתן שום פירוט לגבי הטענות הללו ואין לנו ואין לנו מושג במה מדובר. מובן שאין לדברים אלה שום יסוד: לא נקטנו בשום צעד נוסף".

מוקדם יותר היום הודיעו נציגי העובדים למשרד התמ"ת כי שביתה כללית בעיתון "הארץ" תיכנס לתוקפה ביום חמישי בעוד שבועיים. "צעד זה נעשה לאחר שנודע לוועד עיתונאי הארץ כי בפועל נרמסים ברגל גסה סיכומים קודמים עמם, באופן שפוגע ביחסי העבודה, באמון בין הצדדים ובזכויותיהם הבסיסיות והמוגנות של העובדים בעיתון", נכתב בפנייה שהגישו העובדים באמצעות עו"ד אילן בומבך המייצג את הוועד מטעם אגודת העיתונאים בתל-אביב.

במכתבו, הזמין שוקן את העובדים להציע להנהלה הצעות אשר לדעתם עשויות להקטין את עלויות ייצור העיתון. "בהחלט ייתכן שאתם רואים שדברים שאנו לא רואים", כתב.

הוא הזכיר את חלוקת הדיווידנדים בחברת תנובה עליה נודע היום, וכתב: "אצלנו למרבה הצער המצב הפוך: בשנים האחרונות בעלי במניות של החברה ויתרו על אחזקות לצורך גיוס הון לתוך החברה כדי לשפר את יכולתה להתמודד על קיומה", דבר שוקן.

"המטרה בצעדים שלנו בשנים האחרונות וגם עכשיו, היא לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח ש'הארץ' ימשיך למלא את תפקידו בחברה הישראלית זמן רב ככל הניתן, ואף ימשיך להיות מקום עבודה לעובדיו", כתב שוקן, ועמד על האתגרים הכלכליים העומדים בפני העיתון. "ההצלחה במשימה הזו כלל לא מובטחת לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות והתחרותיות בענף התקשורת, שבחודשים האחרונים נוספה להם הירידה החדה בתקציבי הפרסום".

נציגי העובדים צפויים לקיים פגישה נוספת עם הנהלת העיתון ביום שלישי הקרוב. "יהיה זה עצוב ואף מטופש אם בתוך העיתון לא נמצא את השפה המשותפת כדי שהסיכוי להצליח במשימה הזאת יהיה גדול יותר", כתב שוקן.

מוועד עיתונאי הארץ נמסר בתגובה: "במהלך השבועות האחרונים נערכו צעדים חד צדדים מצד ההנהלה, ואלו כללו גם פיטורי עובדים. וועד העובדים ישיב למו"ל העיתון במהלך הימים הקרובים".

בהנהלת "הארץ" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully