וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכירת נכסי רשות השידור - חיסול הרשות"

12.2.2012 / 11:49

הוועדים מתנגדים בתוקף למימון הרפורמה באמצעות מכירת נכסי הרשות: "אם זה המצב - אנחנו רואים עצמנו משוחררים מהרפורמה"

הודעת יו"ר רשות השידור אמיר גילת על הכוונה להביא את הסכם הרפורמה לאישור בתוך חודשיים מעוררת את זעמם של ועדי העובדים המתנגדים למימון הרפורמה באמצעות מכירת נכסי הרשות.

"זה לא ההסכם המקורי עליו חתמנו, ומדובר כאן בהונאה של העובדים", אומר לוואלה! ברנז'ה צבי גרזון, סגן יו"ר ועד הטכנאים ברדיו. "אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה עם רפורמה המבוססת על מכירת נכסים ואם זה המצב – אנחנו רואים עצמנו משוחררים מהסכם הרפורמה. הכסף אמור היה להגיע מהאוצר, ואם הוא לא מוכן לממן – אז שלא יממן. אם היו"ר גילת מסכים לזה ומתכוון להעביר את הרפורמה מאחורי הגב של העובדים – מוטב לו שיתפטר מתפקידו".

יו"ר הוועד המשולב בטלוויזיה, ענת עוזרי, מזהירה כי מכירת הנכסים עלולה להביא לפגיעה אנושה ברשות השידור. "זה לא ההסכם עליו עמלנו במשך ארבע השנים האחרונות", היא אומרת. "ברגע שמוכרים את הנכסים – המקום הזה נסגר תוך שנתיים-שלוש. אנחנו מתנגדים לכך נחרצות, הרי לא ייתכן שימכרו את הבית הקיים לפני שיש בית אחר. ברגע שמוכרים את הנכסים הכסף הולך למשרד האוצר – אנחנו, העובדים, הופכים להיות בני ערובה שלהם. אותה איתנות פיננסית עליה דובר בהסכם הרפורמה – משמעה הייתה קבלת כסף מהאוצר".

במשרד האוצר מדגישים מזה כמה שבועות כי ראש הממשלה החליט שלא להעלות את האגרה, ובמקום זאת לממן את הרפורמה על-ידי גיוס של 350 מיליון שקל ממכירת נכסי הנדל"ן. בכוונת רשות השידור לסכם על הקמתה של קריית שידור חדשה במתחם שערי צדק, בו תרוכז כל פעילות רשות השידור בירושלים. במקום מתכונן לקום בנין רב קומות שבו יוקמו האולפנים החדשים, המערכות והמשרדים של רשות השידור.

"הרי הכסף יעוף ברוח", אומרת עוזרי. "עד שיבנו את אותם מגדלים זה ייקח כמה שנים טובות, אך מה נעשה בינתיים? מה יהיה עם כל ההוצאות הנלוות? הרי גם אם יבנו מגדלים הם לא יצליחו להחזיק את המקום הזה. אנשי מקצוע ושמאים שבדקו את הייתכנות של המהלך ירדו מהסיפור. אנחנו לא מבינים מי החליט להחזיר את הקשקוש הזה לחיים. לא אנחנו ולא ההסתדרות, אשר גם היא מתנגדת לכך נחרצות".

"זו תהיה הזדמנות של אנשים עשירים להפוך לעשירים יותר", אומר לוואלה! ברנז'ה יעקב לוי, יו"ר ועד טכנאי הטלוויזיה. "יבוא טייקון שיקבל לידו את הבניינים האלה, שהתשתיות בהם שוות הרבה כסף, אפילו יותר מהאולפנים עצמם, ויוצא את כולנו החוצה. הרי הנכסים שווים 300 מיליון ש"ח. תקציב הרשות עומד על מיליארד ש"ח – בשביל תקציב של שלושה חודשים למכור את הנכסים? זה יביא לסגירה של הרשות ולהזדמנות של אחרים להתעשר על חשבונה".

במכתב שהעבירו לחברי מליאת רשות השידור כינו נציגי הוועדים את המהלך "מכירת חיסול" של נכסי הרשות: "עושה רושם כי החיפזון בתהליך המכירה מדיף ריח רע ואין לתת יד למכירת חיסול של הנכסים שיעמידו את הרשות לאל בית. ברצוננו להבהיר באופן חד משמעי כי לא ניתן לכך יד ונשתמש בכל האמצעים המצויים בידנו על מנת לשמור על ביתנו", כתבו נציגי הוועדים.

"ביום רביעי הקרוב אנחנו נפגשים עם מנכ"ל הרשות ומעלים בפניו את הסוגיה הזו, שהיא מבחינתנו חמורה ביותר", אומר איאד חרב, יו"ר ועדת עיתונאי הרדיו. "בכל השיחות שעשינו בשנים האחרונות במהלך המשא ומתן לא עלה הנושא של מכירת הנכסים. אנחנו ויתרנו על 700 עובדים בשביל הרפורמה. איפה עכשיו משרד האוצר? אין לנו כוונה לעשות וויתורים נוספים".

"יש כאן קבוצה קטנה ואינטרסנטית שיוצאת יפה מהרפורמה כי היא דאגה לעצמה, והם אלה שלוחצים את האוצר והכנסת לקיים את הרפורמה ממכירת הנכסים", מוסיפה ענת עוזרי. "הגישה של אותה קבוצה היא שחשוב להם להסתדר טוב – ואחרי המבול. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".
תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully