וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המדרוג בוחנת: מדידת תכני ברודקאסט ברשת

12.2.2012 / 13:59

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הוועדה בודקת אפשרות לשלב גם בדיקת תכנים המועברים ברשת באתרים כמו מאקו ונענע10: "רוצים להשלים את התמונה"

צופים בגמר המירוץ במחשב ולא בטלוויזיה? שנתיים לאחר שהציגה הוועדה הישראלית למדרוג את המערכת החדשה הכוללת צפייה נדחית, בוחנים כעת בוועדה טריטוריה חדשה: הצפייה בתכני שידורי הברודקאסט באינטרנט.
לוואלה! ברנז'ה נודע כי בישיבת חברי הוועדה שהתקיימה לאחרונה עלה דיון בדבר האפשרויות העומדות בפני הוועדה למדוד את הרייטינג של צפייה בתכנים טלוויזיוניים באמצעות הזרמת וידאו (סטרימינג) באתרי הזכייניות באינטרנט. בוועדה הוחלט להתחיל בבדיקה של האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בעולם למדידה של צפייה באינטרנט והמשמעויות של מדידה מסוג זה.

כיום מודדת הוועדה, כאמור, את הצפייה בשידורים באמצעות הטלוויזיה ובאמצעות VOD וממירים מקליטים. הצפייה באתרי זכייניות הטלוויזיה – שידורי קשת באתר מאקו, שידורי רשת באתר ynet, שידורי ערוץ 10 בנענע10 ושידור רשות השידור באתר הרשות - אינם נמדדים. בוועדה מבקשים לבחון מדידה של הצפייה באתרים ובכך להשלים את נתוני הצפייה. מדידה מהסוג הזה אינה מפותחת בעולם המערבי.

מנכ"ל הועדה למדרוג, יפעת בן-חי שגב, מאשרת כי הסוגיה נבחנת – אולם לא מסכימה כי הרגלי הצפייה באינטרנט באים על חשבון הצפייה בטלוויזיה. "למרות הצפייה באינטרנט, יש מגמה כלל עולמית של עלייה יציבה בשעות הצפייה בטלוויזיה", היא אומרת. "בהנחה שהגרף הזה לא ישתנה – אנחנו נצפה בגידול בכוחה של הטלוויזיה, לצד האינטרנט. זה לא בא על חשבון האחד על השני – אלא לצד. אנחנו בוחנים כיצד ניתן להשלים את התמונה".

בן-חי שגב מסכימה כי בחינת של הרגלי צפייה באינטרנט תהיה מסובכת מאשר צפייה בטלוויזיה. "יש כאן סוגיה שנוגעת לתרבות הישראלית", היא אומרת. "עד כמה הגולש הישראלי יהיה פתוח לשיתוף פעולה במעקב אחר הרגלי הצפייה שלו. ברור שזה יותר אינטימי מטלוויזיה. מדידת צפייה באינטרנט היא דרגה גבוהה יותר של פולשנות, אין ספק. אנחנו לא יודעים איך הגולשים יתייחסו לזה. בכל מקרה, זה ייקח המון זמן וזה לא יתחיל מחר בבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully