וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בוז'י הרצוג: "להסדיר בחקיקה השתתפות של ילדים בריאליטי"

14.2.2012 / 13:29

חבר הכנסת של מפלגת העבודה אמר כי "אינטרסים כלכליים הם אלה ששולטים בכיפה והדברים מגיעים גם לניצול ילדים למטרות שיווק ופרסום"

"יש להסדיר בחקיקה את השתתפותם של ילדים בתוכניות ריאליטי", כך אמר הבוקר (שלישי) חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, בכנס באר-שבע לשלום הילד שהתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הרצוג, לשעבר שר הרווחה והשירותים החברתיים, אמר כי "אינטרסים כלכליים הם אלה ששולטים בכיפה, והדברים מגיעים גם לניצול ילדים למטרות פרסום ושיווק".

"הפכנו לחברה ששואפת לזוהר ומוחצנות", הוסיף הרצוג, אשר תקף גם את רמת החשיפה של תכניות כמו 'האח הגדול' לילדים ואמר כי "יש להציב סכר" בנושא.

בדיון השתתפה בין היתר גם אילנה דורי- מנדלוביץ', מנהלת תחום חוק עבודת הנוער במשרד התמ"ת, שסיפרה כי משרדה נתון בלחצים ואף איומים מצד הורים שלא אושרה העסקת ילדיהם בפרסומת, דוגמנות או הופעות אומנותיות בשל תכנים לא מתאימים. דורי-מנדלוביץ' הוסיפה כי בשל המגבלות הקיימות בישראל על העסקת ילדים בתחומים אלה, "קיימת זליגה לשימוש בילדים מחוץ-לארץ או אפילו לצילום של ילדים ישראלים מחוץ למדינה".

לפי נתוני המועצה לשלום הילד, בשנת 2010 ניתנו 2,923 היתרים להעסקת ילדים בגילאי שנה עד חמש עשרה בפרסומות ובהופעות ציבוריות. רוב הילדים היו בגילאי 6-11, אולם 13% מהם ניתנו לילדים בגילאי 1-4. בנות (54%) קיבלו יותר היתרים מאשר בנים (46%) ורוב מוחלט של ההיתרים ניתנו לילדים המתגוררים באזור תל אביב והמרכז (83%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully