וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין זועבי נגד ynet

14.2.2012 / 15:51

חברת הכנסת טוענת כי תמונה שהאתר הציג כחשיפה פורסמה שנתיים מוקדם יותר. דורשת לפרסם הבהרה או לאפשר לה לכתוב מאמר באתר. ynet: הידיעה עמדה בסטנדרטים עיתונאיים

חברת הכנסת חנין זועבי דורשת מ-ynet לפרסם הבהרה בנוגע לידיעה שפרסם עליה הכתב הצבאי של האתר, יואב זיתון, או לחלופין לאפשר לה לפרסם באתר מאמר תגובה. זאת בעקבות מה שהיא מכנה "פרסום במטרה לחולל סנסציה ולא להביא יעידה מהימנה לציבור". גורם באתר מסר לוואלה! ברנז'ה כי אין בכוונת האתר להיענות לדרישתה.

במכתב ששלחה זועבי לעורך הראשי של האתר, יון פדר, והגיע לידי וואלה! ברנז'ה, מתייחסת חברת הכנסת לידיעה שפורסמה באתר בחודש שעבר תחת הכותרת "התמונה חשפה: ח"כ זועבי חוגגת עם בכירי חמאס". בידיעה שובצה תמונה של זועבי עם יו"ר המועצה המחוקקת מטעם חמאס, עזיז דוויק, לאחר שחרורו מהכלא. את התמונה מצאו חיילי צה"ל באחד ממשרדי חמאס בטול כרם, שעליו פשטו לפני כחודשיים.

"אותה 'החשיפה' נכתבה לאחר שהגיעה לידיו של הכתב תמונה שהודלפה לו מצה"ל", כתבה לפדר ח"כ זועבי. "הסברתי לכתבכם שביקש את תגובתי שצר לי לבשר לו כי אין כאן כל חשיפה, וכי מפגש זה שהתקיים לפני שנתיים פורסם באתרי האינטרנט ובעיתונות הערבית.

"היות ודברי סותרים את ה'חשיפה' והסנסציה שבידיעה, הכתב העדיף שלא להתייחס באופן מלא לתגובתי וציטט חלקים ממנה כדי שיתאימו לאופי הידיעה", כתבה זועבי במכתב, שהועבר גם לנשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר. "בהתאם לשיקולים העיתונאיים, לא היה מקום לפרסם את הדברים כ'חדשה'. אם חשבה מערכת האתר כי יש מקום לפרסום – מן הראוי היה לפרסם את תגובתי במלואה".
זועבי דורשת מהאתר שיביא את תגובתה המלאה לפרסום, אותו היא כאמור תופסת כלא ראוי מבחינה חדשותית.

יואב זיתון בחר שלא להגיב לדברים. גורמים ב-ynet מסרו בתגובה: "חשיפת פגישתה של ח"כ חנין זועבי עם בכירי חמאס עמדה בסטנדרטים עיתונאיים ראויים. מדובר בהישג עיתונאי שאנו גאים בו. התמונה נתפסה לאחרונה בפשיטה שערכו לוחמי צה"ל על משרדי חמאס ברמאללה, עוררה סערה בצבא ולא בכדי זכתה לפולו-אפים כמעט בכל כלי התקשורת בישראל. דין טענותיה של ח"כ זועבי - להידחות".

מלשכתה של ח"כ זועבי מסרו בתגובה לדברים כי טרם קיבלו תשובה מ-ynet, והוסיפו כי "מעבר לטענות שהועלו במכתב, אין לנו מה להוסיף".

במועצת העיתונות אישרו את קבלת מכתבה של זועבי, ומסרו כי אם תוגש תלונה רשמית בנושא למועצה – היא תטופל בהתאים לנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully