וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבה גלאון: "חשד לסבסוד צולב בין מעריב לשופרסל"

16.2.2012 / 12:49

המבצע של מעריב למנויים עם רשת השיווק, שניהם בבעלות נוחי דנקנר, עורר את חמתה של יו"ר מרצ. יו"ר דירקטוריון מעריב: "השתבשה עליה דעתה"

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) יוצאת נגד המבצע של מעריב למנויים, במסגרתו כל הרוכש מנוי מקבל תלושי קניה בסך 400 ש"ח לקניות בשופרסל. חברת הכנסת פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לבדוק האם לא מדובר בסבסוד צולב או פגיעה בתחרות, שכן שתי החברות – מעריב ושופרסל – נמצאות בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר.

מבצע המנויים האחרון הוא השני שבו נעשה שימוש ברשת שופרסל על מנת להגדיל את תפוצת מעריב מאז נערכה עסקת הרכישה של דסק"ש את העיתון. לקראת סוף השנה שעברה הוצע לרוכשים בשופרסל גיליונות מעריב מוזלים במחיר של פחות ממחצית מחיר של גיליון רגיל, כמו כן הוצעו לעובדי הרשת מנויים במחירי הנחה משמעותיים. ההטבה אותה מציע כעת מעריב מגלמת הנחה של שליש משווי המנוי עצמו, שעלותו 1,200 ש"ח לשנה, וערכה פי ארבע מעלות מנוי לחודש.

"כידוע, עיתון מעריב וחברת שופרסל נשלטות על ידי נוחי דנקנר. מבצע חריג זה, ודיווחים נוספים על קשרים בין שני הגופים (לדוגמה, שימוש של שופרסל בשירותי הדפוס של מעריב), מעלים את החשש שההצעה הנוכחית מקיימת מאפיינים של סבסוד צולב בין חברות הנמצאות בבעלותו של דנקנר" כתבה גלאון במכתבה.

"לפיכך, ובפרט על רקע ההמלצות המתגבשות של ועדת הריכוזיות, והסמכויות הנתונות בידיך לקבוע דרכי טיפול בקבוצות ריכוז כלל-משקיות, אבקשך לבחון בהקדם האם הפעילות המתוארת מהווה סבסוד צולב בין חברות, והאם בכך נוצר הסדר כובל".

דני יעקבי, יו"ר דירקטוריון "מעריב", התראיין הבוקר לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל ואמר בנושא לרינו צרור כי גם העיתון המתחרה, 'ידיעות אחרונות', הציעו במבצע דומה בשיתוף עם רשת מגה, מקבוצת "אלון אחזקות הריבוע הכחול". "הרדיפה של ח"כ גלאון שיבשה את שיקול דעתה" אמר יעקבי, שסירב להתייחס לנושא הריכוזיות במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully