וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים החדש לוקח את ynet לבית דין לעבודה

19.2.2012 / 16:38

הארגון עתר לבית הדין במטרה למנוע את פיטורי הכתב תני גולדשטיין וכן לחייב את הראשונים בפיצוי בסך 200 אלף שקלים: "ynet רצו לפטר כדי לפגוע בהתארגנות"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ידון ביום חמישי בבקשת ארגון העיתונאים שהוגשה היום (ראשון) להוצאת צו מניעה האוסר על האתר ynet לפטר את העיתונאי תני גולדשטיין, זאת בטענה כי פיטוריו נעשו על רקע פעילותו בהתארגנות עובדים. בארגון דורשים מבית הדין לחייב את האתר בתשלום פיצויים של 200 אלף ש"ח על הניסיון להפסקת עבודתו של גולדשטיין.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר בשה, אלי כהן וענת גוטמן, נכתב כי "הנהלת האתר הודיעה לעיתונאי הבכיר תני גולדשטיין שהוא מפוטר, תוך שהיא מוסיפה חטא על פשע, ובלשון העיתונאים "עורכת ומשכתבת" בצורה מגמתית את העובדות, וצובעת את הפיטורים בצבעי 'התפטרות', באופן שאינו עולה בקנה אחד עם העובדות ועם שורת ההיגיון".

העתירה הוגשה בעקבות סבב זימונים לשימועים שנערכו לפני שבוע באתר, להן זומנו בין היתר עורך מדור המחשבים יהונתן זילבר, עורכת עמוד הבית אראלה גניסלב העובדת באתר יותר מ-10 שנים, כתב הרווחה בועז פיילר ותני גולדשטיין, אשר שימש ככתב כלכלה. כל הארבעה לקחו חלק בניסיונות לצרף את עובדי ynet לאיגוד עובדים, אולם בהנהלת האתר טענו כי לא היה בידם מידע על כך וכי הפיטורים נעשו כחלק מצעדי התייעלות. יצוין כי באתר פיטרו במקביל גם עובדים במחלקה המסחרית, וכי ההליכים לפיטוריו של בועז פיילר הוקפאו.

גולדשטיין הודיע על התפטרותו ב-19 בינואר וכעבור מספר ימים חזר בו וקיבל את ברכת המערכת, כך לפי ארגון העיתונאים, אולם ביום בו נעשו הזימונים לשימועים נמסר לו כי הוחלט שלא לקבל את חזרתו. "זאת על אף שחלפו כמעט שלושה שבועות מיום שהודיע על ביטול התפטרותו והודעתו אף זכתה אז לברכת הממונים עליו", נמסר. מנגד, גורמים ב-ynet מוסרים כי בקשת החזרה של תני לא התקבלה אצל מי מאנשי ההנהלה באתר והוא סיים את תפקידו ב-ynet בהתאם לבקשתו.

"נראה, כי מטרת המשיבה הינה ליצור עובדות מוגמרות בשטח, ולפגוע במובילי ההתארגנות באופן פרטני, למען יראו שאר העובדים מה יעשה למי שיפעל להתארגנות עובדים - וייראו". עוד הוסיפו העותרים כי "בפנינו דפוס פעולה שיטתי של רמיסת התארגנויות, תוך שימוש במנגנון מתוחכם ומשומן, שכל מטרתו לקטוע באיבה את התארגנות העובדים".

"שלושת הפעילים, שברגע אחד עולמם התעסוקתי חרב עליהם, ניצבו שרויים בהלם אל מול מפטריהם. אחרי שהתעשתו ביקשו לקיים שיחת שימוע כדין, בעוד לנגד עיניהם ריצדו תמונות מהשבועות האחרונים, ובמיוחד מהשבוע האחרון, בו לקחו חלק פעיל בהתארגנות העובדים. המסד העובדתי לעיל מוביל למסקנה ברורה. המשיבה ביקשה להביא לפיטורי הפעילים שלא כדין, כדי לפגוע בבטן הרכה של התארגנות העובדים ולהביא לגוויעתה".

מאתר ynet נמסר בתגובה: "לצערנו ynet נאלץ להיפרד מחלק מעובדיו כחלק מהליך בלתי נמנע של צמצומים העוברים על העיתונות הישראלית בכלל ועל ynet בפרט. מר גולדשטיין לא פוטר אלא התפטר מיוזמתו מתפקידו, התפטרות שהתקבלה ע?י ynet. מובן שמטעמי צנעת הפרט אין בכוונתו ללבן את העניינים מול מר גולדשטיין בפומבי?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully