וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה השהה את סיום עבודת כתב ynet

23.2.2012 / 11:18

השופטים לא שעו לבקשת ארגון העיתונאים להוצאת צו נגד הפסקת עבודת תני גולדשטיין, אולם הצדדים הגיעו לפשרה על יציאתו לחופשה בתשלום בת חודש. דיון המשך יתקיים בשבוע הבא

בית הדין לעבודה השהה הבוקר (חמישי) את הליך הפיטורים נגד תני גולדשטיין, כתב ynet. דיון הוכחות בנושא נקבע ליום חמישי הבא, ובמקביל הוסכם בין הצדדים כי גולדשטיין ייצא לחופשה בתשלום למשך 30 יום. במידה ותתקבל לבסוף עמדת ynet בנושא, ינוכו לכתב מחצית מימי החופשה על ידי האתר.

ארגון העיתונאים הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את הבקשה לצו מניעה נגד פיטוריו של גולדשטיין בטענה כי הליך זה נעשה על רקע פעילותו בהתארגנות עובדים עם איגוד העיתונאים החדש. בארגון דרשו מבית הדין לחייב את האתר בתשלום פיצויים של 200 אלף שקלים על הניסיון להפסקת עבודתו.

גולדשטיין הודיע על התפטרותו ב-19 בינואר וכעבור מספר ימים חזר בו וקיבל את ברכת המערכת, כך לפי ארגון העיתונאים, אולם ביום בו נעשו הזימונים לשימועים נמסר לו כי הוחלט שלא לקבל את חזרתו. "זאת על אף שחלפו כמעט שלושה שבועות מיום שהודיע על ביטול התפטרותו והודעתו אף זכתה אז לברכת הממונים עליו", נמסר. מנגד, גורמים ב-ynet אומרים כי בקשת החזרה של תני לא התקבלה אצל מי מאנשי ההנהלה באתר והוא סיים את תפקידו ב-ynet בהתאם לבקשתו.

לפני שבועיים פנו בארגון לעורך האתר, יון פדר, במטרה לשנות את רוע הגזרה: "אנו קוראים לך כנושא משרה וכמי שחתום על מכתב הזימון לשימוע, לגלות אחריות והגינות מתוקף תפקידך, כך שבמקום לנתב את הפעלת הלחץ על העובדים המבקשים לממש את זכותם הבסיסית להתארגן תפנה אותו כלפי ההנהלה לקידום ענייני העובדים ומעסיק בצוותא במקום להתסיס את השטח תוך נקיטת פעולות לא חוקיות", כתבו בארגון העיתונאים.

מ-ynet נמסר היום בתגובה: "גולדשטיין, כפי שהובהר היום בדיון בבית הדין לעבודה, לא פוטר אלא הודיע על התפטרותו וחזר בו. מנהלי האתר לא קיבלו את בקשתו לחזרה לעבודה. חשוב להדגיש כי לגולדשטיין לא נערך שום הליך פיטורין שכולל שימוע המחוייב על פי חוק. באופן עצמאי החליט תני להפסיק את עבודתו החל מה – 12 לחודש פברואר.

"בית הדין הוכיח בהחלטתו כי נושא ההתארגנות לא היה ידוע והליך הפיטורים נובע משיקולים כלכליים גרידא. ההליך כולו נובע ממצב קשה בו נמצא שוק התקשורת בכלל ומערכות החדשות בפרט. ynet יכבד את החלטת בית הדין ואין למי ממנהליו כל רצון לפגיעה בזכויות עובדים. מנהלי ynet חושבים שהתאגדות והתארגנות עובדים הינה דבר חיובי ויש לכבד ולהגן על רצונם, שכן במידה והדבר היה ידוע מראש היו פועלים אחרת. כל ההאשמות וההכפשות שהוטחו במנהלי האתר בשבועות האחרונים אינן במקומן. אלו גרמו נזק גם ל – ynet אך גם לאגודת העיתונאים החדשה".

  • עוד באותו נושא:
  • ynet
  • יון פדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully