וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: קרן להגנה על עיתונאים שחשפו מידע חיוני

26.2.2012 / 9:40

לפי הצעת החוק של ח"כ נחמן שי, קרן שתמומן מתמלוגים שמשלמות חברות התקשורת תגן על חושפי מידע חשוב, בהם עיתונאים: "זו התשובה לתיקון חוק לשון הרע"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון הבוקר (ראשון) בהצעת חוק להקמת "קרן לאומית להגנה על זכות הציבור לדעת", אותה יזם ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה). הצעת החוק נוסחה בשיתוף עם עו"ד ד"ר יובל קרניאל, ממייסדי התנועה לחופש המידע .

מטרת הקרן היא לאפשר, בכפוף לשיקול דעת מקצועי, לספק מימון להגנה משפטית לאמצעי תקשורת ואנשים המפרסמים מידע חיוני לציבור ונתבעים בשל כך. תקציבה של הקרן מיועד להגיע מתמלוגים שמשלמות חברות התקשורת למדינה, ומתרומות. כספי הקרן אינם מיועדים לתשלום פיצויים עבור אלו היוצאים חייבים בדין כך שאין בהקמת הקרן משום עידוד של פרסום אסור והוצאת לשון הרע.

"לאחרונה גברה התופעה של איום בתביעות משפטיות נגד אמצעי תקשורת ואנשים המפרסמים מידע שאינו נוח לגורמים שונים בעלי יכולת, הון והשפעה", נכתב בהצעת החוק. "איומים אלה עלולים למנוע פרסום של מידע חיוני שדרוש לציבור, ולהפוך את אמצעי התקשורת לזירה לפרסום מידע חיובי או בידורי בלבד".

"האינטרס הציבורי המחייב פרסום תחקירים ומידע ביקורתי על בעלי הכוח וההון, מחייב גם תמיכה של המדינה ושל הציבור באותם סוכנים של זכות הציבור לדעת, בין אם מדובר באמצעי התקשורת, עורכים ועיתונאים, ובין אם מדובר באנשים פרטיים".

לפני שלושה חודשים אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את התיקון לחוק לשון הרע, הקובע כי ניתן יהיה לתבוע כל אדם או כלי תקשורת בגין פרסום לשון הרע, גם ללא הוכחת נזק, ולדרוש פיצויים עד גובה של 300 אלף שקלים – פי שישה מהמצב הנהוג כיום.

ח"כ ד"ר נחמן שי מסר הבוקר כי "הצעת החוק היא התשובה לתיקון לחוק לשון הרע. הקרן תנטרל את אלמנט הפחד מהקנסות הכבדים ותשחרר את העוסקים בעבודה עיתונאית מהשלשלאות שהתיקון לחוק לשון הרע מטיל. עלינו להחזיר לתקשורת את כוחה למען יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • נחמן שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully