וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה נסטלבאום עבד בעבודה פרטית בניגוד לנהלים

26.2.2012 / 18:58

מנהל חטיבת החדשות החדש ברשות השידור הנחה בשבת את אירוע "שבתרבות" בהרצליה. על עובדי הרשות נאסר לעבוד בעבודות פרטיות ללא אישור מיוחד. חוזר בנושא נשלח באוקטובר האחרון

מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, משה נסטלבאום, עסק בסוף השבוע בעבודה פרטית, לכאורה מבלי שניתן לו לכך אישור בהתאם לנוהלי רשות השידור וחוק שירות המדינה, כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה. נסטלבאום שימש בארבעת החודשים האחרונים ממלא מקום מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, והוא נבחר ביום חמישי האחרון על ידי ועדת המכרזים למלא את התפקיד באופן קבוע.

נסטלבאום הנחה אמש (שבת) את אירוע "שבתרבות" מטעם עיריית הרצליה, חלק מסדרת אירועים שאותה הוא מנחה זה שנים רבות בערים שונות, במקביל לתפקידיו ברשות השידור. שמו, אגב, לא הופיע בהזמנה לאירוע. בעיריית הרצליה אישרו לוואלה! ברנז'ה כי נסטלבאום קיבל תשלום עבור האירוע אותו הנחה, אולם לא מסרו את הסכום המדויק. "העבודה הפרטית של נסטלבאום לא קיבלה אישור כנדרש", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם ברשות השידור המעורה בפרטים.

בנובמבר האחרון הופץ נוהל עבודה פרטית חדש ומתוקן ברשות השידור, בעקבות דו"ח מבקר המדינה שהתייחס לסוגיה. בדו"ח החמור שפורסם בשנה שעברה הייתה התייחסות לסוגית העבודות הפרטיות ברשות, ובו העיר המבקר להנהלת הרשות על כך שעובדיה עסקו בעבודות ללא אישור כמתבקש בנהלי הרשות, ופירט מקרים בהם מנכ"ל הרשות אישר בעל-פה היתרים לעבודה פרטית, בניגוד לנהלים ובניגוד לחוות דעת משפטיות.

בעקבות הדו"ח תיקנה הרשות את הנוהל ורעננה אותו, ובמטרה לצמצם את היקף התופעה הוחלט כי על כל עבודה פרטית יש לקבל את אישורה של ועדה מיוחדת, והחלטה על מתן היתר תהיה נתונה בידה בלבד.

בנוסף, קובע הנוהל החדש כי כל מי שנמצא בתפקיד מנהל חטיבה ומעלה לא יכול לקבל אישור לעבודה פרטית, גם לא בהתנדבות – למעט עבודות במוסדות אקדמאיים או הנחייה של טקסים ממלכתיים. יצויין כי גם אם נסטלבאום קיבל את העבודה בטרם מינויו לתפקיד מנהל החטיבה, עליו היה לקבל לכך אישור.

על פי נוהל עבודה פרטית, על מנת לאשר עבודה חיצונית לרשות יש לקבל את אישורה של ועדה מיוחדת המורכבת מסמנכ"ל משאבי אנוש, יו"ר הוועדה, מנהל המדיה, מנהלו הישיר של העובד ונציג המחלקה המשפטית של הרשות. יצוין כי ההיתר ניתן למשך שנה בלבד, ובמידה שתפקידו של העובד משתנה הוא מבוטל. חריגה מהוראות הנוהל מהווה, על פי כללי הרשות, עבירת משמעת על חוק שירות המדינה.

בנוהל החדש בוטלה האפשרות לאשר "מקרים חריגים" שהייתה קיימת בעבר, אולם לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכוונת הוועד המנהל של רשות השידור להחזיר את המנדט של מנכ"ל הרשות לאשר מקרים חריגים, ובכך למעשה לבטל את התיקון העיקרי שנעשה בנוהל הישן ועליו העיר מבקר המדינה. הנושא אמור לעלות לדיון בישיבת הנהלת הרשות הקרובה, ייתכן שכבר מחר.

לפני שנתיים פנה מנכ"ל הרשות הקודם, מוטי שקלאר, לנתי לויט, הממונה על החקירות באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה, ודרש ממנו לחקור את נושא העובדה הפרטית של נסטלבאום. "משה נסטלבאום, עורך מהדורת 'יומן' בערוץ הראשון, מקיים כמעט מדי שבת מזה תקופה ארוכה 'שבתות תרבות' בערים הרצליה, רמת השרון, ראשל"צ, ר"ג ועוד", נכתב בפנייה. "הכנסתו השבועית בכל אירוע מסתכמת ב-5,000 עד 7,000 שקל. מר נסטלבאום עושה זאת בלא קבלת היתר לעבודה פרטית כמתחייב בנוהלי רשות השידור ובשירות המדינה", כתב המנכ"ל הקודם.

עוד עלו במכתב טענות כלפי בעיות אתיות שנובעות מאירועי "שבתרבות" של נסטלבאום. "גם ח"כ משה מטלון היה אורחו של מר נסטלבאום ב'שבת תרבות' ואחר כך זכה לכתבת פרופיל ב'יומן'. הדברים אושרו בדיון בוועדה לביקורת המדינה, אשר במהלכה אישר ח"כ מטלון את העובדות שעה שהתייצב לימינו של מר נסטלבאום, שהנהלת רשות השידור מבקשת להעבירו לתפקיד אחר", כתב שקלאר שביקש מהנציבות "לחקור כיצד, לכאורה, ניצל את מעמדו כעורך 'יומן' לקידום עסקיו הפרטיים בנוסף לחשדות שעבד בעבודה פרטית בלא קבלת היתר בכתב ומראש".

בנציבות המדינה מסרו בתגובה כי "ביום 6.7.2011 הנחה הממונה על המשמעת את מנהל כוח אדם ברשות, צבי צימרמן, לערוך בירור עם מר נסטלבאום וככל שיימצא שיש ממש בתלונה בעניין עבודה פרטית וניגוד העניינים המיוחס לו הומלץ לנקוט כנגדו בהליך של נזיפה, בכפוף לעריכת שימוע לפי סעיף 31 לחוק שירות המדינה. כמו כן הם התבקשו לדווח לנו על סיום הטיפול. טרם התקבל הדיווח".

על אף פניה בנושא מטעם וואלה! ברנז'ה, מרשות השידור טרם נתקבלה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully