וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ברמה: דיון סוער בכנסת סביב הדרת נשים בתחנה

28.2.2012 / 16:21

הרב ישראל אייכלר קרא "אנטישמי" לעבר רב רפורמי, השרה לבנת הופרעה ומנהל התחנה אמר: "המאזינות לא רוצות שנשמיע נשים"

דיון סוער נערך היום (שלישי) בכנסת בוועדה לקידום מעמד האישה כאשר דיון שעסק בסוגיית הדרת נשים בישראל גלש כולו לדיון סביב סוגיית הדרת הנשים ברדיו החרדי קול ברמה.
במהלך הדיון הוצא מחדר הישיבות ח"כ הרב ישראל אייכלר, אשר עם התלהטות הרוחות קרע לעבר הרב קריב מהתנועה הרפורמית: "אתה אנטישמי ושונא ישראל", ולעבר ח"כ ציפי חטובלי קרא "את אויבת היהדות החרדית ואת תשלמי על כך את המחיר".

המאבק במדיניות התחנה מתנהל מאז דצמבר 2010, עת דרשו אגודת "לדעת" וארגוני נשים מהרשות השנייה לפעול להפסקת המדיניות אשר נוגדת את הזיכיון הממשלתי. הרשות השנייה אישרה את לוח השידורים של התחנה, אולם בהמשך אילצה אותה להקצות שעה בשבוע שבה ישדרו נשים.

הדיון הבוקר הוא השני בתקופה האחרונה הנערך בכנסת ומתייחס לסירובה של תחנת הרדיו החרדית לעלות נשים לשידור. בתחילת החודש הוחלט כי הסוגיה תועבר לבחינתו של משרד המשפטים, זאת לאחר דיון שערך הצוות הבין משרדי למניעת הדרת נשים בראשות השרה לימור לבנת. היו אמרה השרה לבנת: "בעיני הסובלנות שמגלים אנשי הרשות השנייה ומשרד התקשורת אינה נתפסת. סוכם שהחל מפברואר תינתן תכנית יומית שבה ידברו נשים, פברואר מסתיים ועדיין לא התחילו ליישם את הסיכום. שוויון מגדרי הוא ברמת החוק, ולכן אי אפשר לומר 'אבל יש אנשים שחושבים אחרת'". ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול התפרץ שוב ושוב לדבריה של לבנת, מה שהביא לסילוקו מהדיון.

ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמר בדיון "אני לא בטוח שאני רוצה לכפות על מגזר מה שלא מקובל אצלו. המונח שוויון מגדרי הוא עמום, הוא גם לא בא לידי ביטוי בכנסת".

אבי ממרן, מנהל התוכן של רדיו קול ברמה אמר כי "98 אחוזים מהמאזינות שלנו אומרו שארם נתחיל להשמיע נשים, הן יפסיקו להאזין לתחנה. הרדיו שלנו איננו מרחב ציבורי אלא מרחב קהילתי. זה כמו שיש מתנס"ים ממומנים על ידי המדינה שמתאימים את הפעילות שלהם לקהילה".

ח"כ הכנסת נחמן שי אמר בנושא זה: "אומרים לי – 'בדקנו והמאזינים לא רוצים לשמוע נשים'. האם הייתם שואלים אותם אם הם רוצים לשמוע ערבים? ואם היו אומרים שלא, הייתם פוסלים אותם מלעלות לשידור? נשים צריכות להישמע כי הן חלק מהחברה. אסור לרשות השנייה לשתף עם זה פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully