וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ערוץ 2 וערוץ 10 ישלמו פחות תמלוגים

29.2.2012 / 13:17

הרשות השנייה תתמוך במהלך של שרי התקשורת והאוצר להפחתת הסכומים שמשלמים הערוצים המסחריים: "הסכום כיום אינו סביר ולא מתאים למדיניות"

ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ישלמו למדינה פחות תמלוגים, כך מסתמן כעת עם תמיכתה של הרשות השנייה במהלכם של שר התקשורת משה כחלון, ושר האוצר יובל שטייניץ לקידום הנושא. השרים חתמו בחודש שעבר על תקנה שתאפשר הפחתה של התמלוגים שמשלמות זכייניות הטלוויזיה למדינה, והשוואה שלהם לאלה המשולמים בשאר שוק התקשורת. מדובר יהיה בהפחתה רטרואקטיבית מסכום של 4% מההכנסות כיום, אל עבר סכום של כ-2%.

אמש (שלישי) פנו יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר ומנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, לשר התקשורת ולשר האוצר בבקשה לקדם את המהלך לצמצום וביטול תשלומי התמלוגים של ערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו האזוריות. יצוין כי סוגיית תשלומי התמלוגים על ידי חברת הכבליםHOT כבר הוסדר, והסדר מול חברת הלוויין yes מסתמן בימים אלה.

"כידוע מזה כמה שנים טענו שתשלום תמלוגים של בעלי הזיכיון בטלוויזיה וברדיו של הרשות השנייה אינו סביר ואינו מתאים למדיניות הפחתה וביטול מיסים על חברות במשק", נכתב בפנייה. "יתרה מכך, המצב הכלכלי והפיננסי של הזכיינים לאורך השנים אופיין בהכנסות נמוכות ואף בהפסדים (ראו ערוץ 10 ועוד) ולכן נדרש ביטולם כפי שנאמר לא פעם בדיונים בוועדת כלכלה ובכנסת לאורך השנים".

ברשות הבהירו כי תשלום התמלוגים הגבוה פוגע בהשקעה של זכייני הטלוויזיה בהפקות מקור ובהפניית התקציבים ליצירה, במיוחד על רקע המשבר האחרון. "מאז אמצע שנת 2011 נמצאים גופי השידור אשר מקור ממונם הינו פרסום במשבר כלכלי", כתבו במועצה. "הירידה והקיטון בעוגת הפרסום הכוללת ובעיקר בנתח המממן את פעילות הטלוויזיה והרדיו המסחריים יצרו בעיה תזרימית קשה אשר מחלחלת למרקע ופוגעת בהשקעה ביצירת מקור בהווה ובעתיד".

"מהלך זה של הסרת נטל התמלוגים מגופי השידור נכון ומוצדק בעיקר לנוכח החובות והמחויבויות המוטלות עליהם להשקיע במרקע לטובת ציבור הצופים", נכתב בפנייה לשרים.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "שר התקשורת תומך בביטול התמלוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully